ifa
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > پايان نامه > پايان نامه دکتري
عنوان مقاله:تأثير يک برنامه مدون يک ساله درس تربيت بدنی بر توانايی های جسمانی = ورزشی دانش آموزان دوره ابتدايی و مقايسه آن با برنامه های عادی
نويسنده:سيدنصراله ، سجادی
متن خلاصه مقاله:

رساله دكتراي دانشگاه تهران سال  1383


هدف از اين پژوهش بررسی تأثير يک برنامه مدون يک ساله درس تربيت بدنی بر توانايی های جسمانی – ورزشی دانش آموزان دوره ابتدايی و مقايسه آن با برنامه های عادی بوده است . بدين منظور 325 نفر دانش آموز پايه سوم ابتدايی ، درس تربيت بدنی را در يک سال تحصيلی با برنامه مدون و تحت نظر معلم متخصص تربيت بدنی گذراندند و 320 نفر دانش آموز پايه سوم ابتدايی همين درس را در يک سال تحصيلی با معلم دروس عمومی خود گذراندند . در ابتدا و پايان سال تحصيلی از کليه دانش آموزان نمونه آماری آزمون بست ايفرد(1 ) گرفته شد .
تجزيه و تحليل آماری داده ها حاکی از افزايش انعطاف پذيری در گروه نظارت شده به ميزان 756% در مرحله پس آزمون نسبت به پيش آزمون است.نتايج آزمون های آماری وتجزيه وتحليل ، واريانس ويژه بررسی ميانگين در دو گروه با برنامه های نظارت شده و نظارت نشده در دو مرحله آزمون ( پيش آزمون و پس آزمون ) تفاوت معنا داری در قدرت عضلات کمربند شانه ای مشاهده ( 000= p) . همچنين بين ميزان استقامت عضلات شکمی دانش آموزان در پيش آزمون گروه برنامه نظارت شده و پس آزمون گروه نظارت نشده ، تفاوت معنا داری مشاهده می شود . ميزان افزايش تعداد دراز و نشست در پس آزمون 31/4 مرتبه است . همچنين بين ميانگين استقامت قلبی عروقی دانش آموزان با برنامه نظارت شده در دو مرحله – ابتدای سال تحصيلی و پايان سال تحصيلی – تفاوت معنا داری در سطح 99% مشاهده شد. اين ميزان رکورد در پس آزمون 75/0 کاهش يافته است . بين آثار دو برنامه تربيت بدنی نظارت شده و نظارت نشده بر درصد چربی دانش آموزان تفاوت معنا دار مشاهده شد . ( 00/0 = p ) . نيز افزايش نسبی به ميزان 124/1 در درصد چربی در مرحله پس آزمون مشاهده می شود . همچنين بين دو گروه نظارت شده ونظارت نشده در دو مرحله اندازه گيری پيش آزمون و پس آزمون تفاوت معنا داری در تواتر قلبی استراحتی وجود دارد ( 008/0 = p ) ، به علاوه کاهشی به ميزان 935/2 در پس آزمون تواتر قلبی استراحتی در گروه نظارت شده مشاهده شد .
آمادگی جسمانی عمومی از مجموع رکورد های به دست آمده برای هر دانش آموز از تبديل رکورد ها به نمره Z و سپس به T به دست آمده است . برای بررسی اين موضوع از آزمون آناليز واريانس استفاده شد و تفاوت معنا داری بين دو گروه در پيش آزمون و پس آزمون در آمادگی جسمانی عمومی مشاهده نشد ( 98/0 = p)
 


متن کامل:
.
چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

توانبخشی ورزشی

پزشکی و ورزش

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

تغذیه ورزشی

روانشناسی ورزشی

رشته های ورزشی

اورژانس های ورزشی

ورزش معلولین

طب مکمل

ورزش و گروههای سنی

تشخیص و درمان

ماساژ درمانی

حرکات اصلاحی

اخبار

کلینیک درد

آسیب های ورزشی

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ