- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اخبار/اطلاعات عمومی


ورزش منظم و مقابله با بی خوابی
ورزش منظم، بی‌خوابی را از بین می‌برد.
 
کارشناس گروه تربیت بدنی دانشگاه بوعلی سینای همدان در این باره ورزش و بی‌خوابی گفت: افرادی که منظم ورزش می‌کنند کمتر دچار بی‌خوابی می‌شوند.

"هادی ورمزیار" افزود: ورزش منظم موجب کیفیت خواب ‌شده و با بی‌خوابی مقابله می‌کند.

وی در ادامه گفت: افراد مبتلا به بی‌خوابی، زندگی کم تحرک‌تری در مقایسه  با افراد سالم دارند. دکتر "ورمزیار" اضافه کرد: ورزش به میزان قابل توجهی موجب افزایش دمای بدن ‌شده و پس از آن جبرانی افت دمای بدن ایجاد می شود.

این کارشناس تربیت بدنی گفت: ورزشی مناسب است که باعث فعالیت شدید پاها شود تا فرد بتواند بهتر بخوابد.
دکتر "ورمزیار" تصریح کرد: خستگی ناشی از حرکت های بدنی، مانند داروی خواب آور عمل می‌کند.

"ورمزیار" افزود: ورزش های ایروبیک و هوازی بهترین راه برای مقابله با بی‌خوابی است.
وی گفت: ورزش ملایم به مدت 15 تا 20 دقیقه در روز و به مدت یک هفته برای کسب منافع ورزش کافی است.

این کارشناس تربیت بدنی هشدار داد: پیش از رفتن به رختخواب از ورزش کردن خودداری کنید، زیرا ورزش، بدن را تحریک می‌کند.

دکتر "ورمزیار" توصیه کرد: یک پیاده روی مفرح همراه با تنفس‌های عمیق، ورزش مناسبی است و حرکات موزون و ملایم، یوگا و نرمش های کششی همراه با موسیقی ملایم و آرام بخش نیز به تمدد اعصاب و آرامش یافتن کمک می‌کند.
 
چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ