- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > تناسب و سلامت/پیلاتس (pilates)


ورزش پیلاتس چیست ( pilates )

پیشینه ورزش پیلاتس
کنترولوژی عبارت است از ایجاد هماهنگی کامل بین جسم ، ذهن و روح .
افراد ابتدا از طریق کنترولوژی به شیوه هدفمند ، کنترل کامل جسم خود را در دست می گیرند و سپس از راه تکرار کامل حرکات آن به شیوه تدریجی ولی پیشرفت کننده به یک نوع هماهنگی طبیعی دست پیدا می کنند. کنترولوژی باعث پرورش هماهنگ اجزای بدن می شود ، حالتها و حرکات نادرست بدن را اصلاح می کند، نیروی حیات را به بدن باز می گرداند و توان ذهنی را افزایش می دهد . انسانها تقریبا در دوران کودکی از نعمت رشد طبیعی و متعارف جسمانی برخوردارند اما با شروع دوران بلوغ ، جسم افت کرده و شانه ها خمیده می شوند، عضلات شل و آویزان شده و نیروی حیاتی بشدت رو به تحلیل می رود .
بدون شک این قضیه امری فراگیر و طبیعی است. انجام حرکات ورزشی کنترولوژی و رعایت دستورالعملهای آن پرورش جسمانی را به ایده آل نزدیک می کند . علم کنترولوژی اختیار کامل جسم را توسط مغز در دست می گیرد. یعنی عضلات بدن از اراده فرد فرمان ببرند .
کسانی که کنترولوژی را برای اولین بار تجربه می کنند احساس می کنند سرحال آمده و بعد از سالهای ذهن آنان از خواب بیدار شده است. نام این ورزش در ابتدا توسط ژوزف پیلاتس علم کنترل بدن نام گذاری شده بود که پس از مرگ وی بدلیل احترام و حفظ یاد و خاطره او توسط بازماندگانش به نام پیلاتس متداول شد.
سیستم ورزشی است که در سال ۱۹۲۰ توسط ژوزف پیلاتس پایه گذاری گردید روش تمرینی پیلاتس متشکل از ورزشهایی است که تمرکز روی پیشرفت انعطاف و قدرت در تمام اندامهای بدن دارد بدون اینکه عضلات را حجیم کند یا آنها را از بین ببرد. این روش تمرینی از حرکات کنترل شده ای تشکیل شده که بین بدن و مغز هارمونی فیزیکی ایجاد کرده و توانایی بدن افراد را در هر سن بالا می برد
 
فواید تمرینات پیلاتز
- بالا بردن و تقویت سیستم ایمنی بدن
- بالا بردن تمامی قوای بدن در جهت اینکه فکر و ذهن را از افکار منفی آزاد سازد بر خلاف یوگا بدن در حال حرکت می باشد.
- کاهش دهنده دردهای مهره ای و کمر
- ایجاد کشیدگی در ظاهر اندام
- بوجود آوردنده شکل ظاهری بهتر اندام
- شکم ساف و کمر باریک
- پیشرفت انعطاف و تعادل
- افزایش قابلیت تحرک مفاصل
- حجیم کردن فضای ریه و بالا بردن قابلیت تنفس
- تقویت سیستم قلبی عروقی
- بالا بردن دامنه حرکتی مفاصل و عضلات
- از بین بردن درصد احتمالی جراحات و آسیب پذیری
- علاوه بر این کسانی که ورزش پیلاتس را انجام می دهند خواب بهتر عصبانیت کمتر استرس و خستگی کمتر خواهند داشت.
- از آنجا که این روش تمرینی در وضعیتهای ایستاده نشسته و خوابیده بدون طی مسافت و پرش و جهش انجام می گیرد آسیبهای ناشی از صدمات مفصلی را کاهش می دهد زیرا حرکات ورزشی در دامنه های حرکتی در سه وضعیت فوق با اجرای تنفس های عمیق و انقباظهای عضلانی انجام می گیرد.
هشت اصل اولیه و پایه پیلاتس
فواید انجام تمرینات پیلاتز
حرکت بلند کردن بدن ( سطح مبتدی )

چرا پیلاتس این مقدار موفقیت آمیز بوده است
چگونه این ورزش ناشناخته امروزه تبدیل به یک روش تکمیلی ورزشی به شکل همگانی و حتی خانگی شده است؟! بسیار ساده ، گفتار صادقانه پیلاتس و اینکه این ورزش بسیار عالی عمل می کند و به تمام وعده های خود عمل می کند . افراد در هر وضعیتی که باشند، ورزشکار حرفه ای یا تازه کار، خانمهای خانه دار یا آقایان کارمند و پر مشغله اگر ورزش پیلاتس را آغاز کنند اطمینان می دهیم که نتیجه مثبت آن را خواهند دید .
با شروع پیلاتس می توان قدم به قدم تغییر ظاهر ،اجرای صحیح حرکات ، بدن جدید و بهتر ، متوازن، صاف و کشیده ، بلند تر ، باریکتر و انعطاف پذیر تر با یک قدرت پنهانی ساخت . اعتقاد پیلاتس از تقویت قوای بدنی کسب و حفظ بدنی سالم و ذهنی سالم برای اجرای خوب کارهای روزانه و دیگر فعالیتهای بدنی است.
   

مطالب مرتبط:
 * اصول تمرینات تقویت قدرت عضله
عوامل تعیین کننده قدرت عضلانی

روش های افزایش قدرت عضلانی

* انعطاف پذیری ( تعریف و انواع آن
* حرکات کششی اندام تحتانی در ورزشکاران
* راهنمای انجام حرکات کششی

حرکات فعال مقاومتی در توانبخشی
حركات كششي پیشگیرانه در محل كار
گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان

حركات غير فعال آزاد در توانبخشی

*
کندرومالاسی زانو
* انواع طرح ها ی تمرینی در ورزش
* آسیب رباط جانبی داخلی زانو
*
توانبخشی پارگی رباط جانبی داخلی زانو
* پیچ خوردگی مچ پا 
* جراحی منیسک زانو با روش آرتروسکوپی
*
توانبخشی در سندرم درد پاتلو فمورال
* احیای قلبی – ریوی (CPR)

*
بورسیت جلوی زانو
* ورزش و پوکی استخوان
* ورزش در خلال حاملگي

*
پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله
*
بررسی های لازم در بانوان قبل از مسابقات
* فواید ورزش در زنان

* بیماری اسگود شلاتر (درد جلوی زانو در نوجوانان )
*
گرمادرمانی در آسیب های ورزشی
* ورزش در بیماران مبتلا به سرطان

*
آسیبهای اسکلتی عضلانی ( شکستگی )
*
سرما درمانی آسیب های اسکلتی عضلانی
* دیابت و ورزش 

*
بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت
*
آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها
* اختلال اضطرابی منتشر 

*
راهنمای انجام ورزش سالم
*
کمک های اولیه در آسیب های ورزشی
* فواید ورزش هوازي ( ورزش ايروبيك 

*
اعتیاد به ورزش ( وابستگی به ورزش )
* گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان
* کفش های ورزشی

* مروری بر آسیب های ورزشهای رزمی
*
درد ساق در ورزشکاران
* اصول اساسي كاهش وزن
* بیش تمرینی در ورزشکاران
*
آسیب سه گانه در ورزش بانوان
* ورزش و درمان چاقی

 

منبع :انجمن ورزشی پیلاتس ایران

 

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ