- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > ورزش بانوان/ورزش و اختلالات خاص بانوان


تمرینات ورزشی پس از جراحی سرطان پستان ( روز سوم تا دهم )

پیش زمینه
دستورالعمل ورزشی پس از جراحی سرطان سینه برای کلیه زنانی که تحت این عمل قرار گرفته اند مزایا و فواید بساری دارد و در کاهش تورم و تسریع بعبودی و کمک به پیشگیری از محدودیت حرکتی در آینده کمک شایان توجهی می کند.انجمن کمک به سرطان کانادا برای دوره پس ار جراحی سینه مجموعه تمریناتی را ارائه نموده است که در این مجال به شما هموطنان عزیز عرضه می داریم

صفحه ورزش بانوان

ورزش و اختلالات خاص بانوان

تمرینات ورزشی بلافاصله بعد از جراحی
این تمرینات در فاصله روزهای سوم تا دهم بعد از جراحی باید انجام شوند و انجام این تمرین قبل از روز سوم منع مطلق دارد.وجود درن ( لوله تخلیه ترشحات ) مانع از انجام این تمرینات نیست ,اندکی کشیدگی در پوست در حین انجام این ورزش ها طبیعی است ولی مراقب باشید که هیچ گونه حرکت ناگهانی را تا زمان بهبودی و ترمیم محل جراحی و جداسازی درن انجام ندهید . این تمرینات را 3 الی 4 مرتبه در روز انجام دهید

توجه و تذکر
امکان دارد بدلیل تحریک انتهای اعصاب ناحیه قفسه سینه حین جراحی , دچار احساس گزگز یا بی حسی در پشت دست یا روی قفسه سینه شوید . این احساس ممکن است طی چند هفته بعد از جراحی افزایش یابد . شما می توانید به ورزشهای خود ادامه دهید مگر اینکه متوجه افزایش تورم یا درد در محل جراحی شوید که در اینصورت به پزشک خود اطلاع دهید . گاهی اوقات ماساژ محل درد با دست یا یک تکه پارچه نرم می تواد در ایجاد حس بهتر در محل کمک کند.

پمپ کردن جریان خون در دست
این تمرین به کاهش تورم و درد بعد از جراحی در دست نزدیک به محل جراحی کمک می کند. این کار از طریق استفاده از عضلات به عنوان پمپی جهت بهبود بخشیدن به جریان خون در آن دست انجام می گیرد.
1- به پهلویی که در آن سمت جراحی صورت نگرفته است دراز بکشید و دست سمت جراحی شده را بصورت مستقیم به جلو قرار دهید بطوریکه بالاتر از سطح قلب قرا گیرد ( در صورت نیاز از بالش استفاده کنید ) . یا بر روی صندلی بنشینید بطوریکه پشت شما به صندلی تکیه کند و دست شما روی یک بالش قرار داشته باشد
2- به آرامی مشت خود را باز و بسته کنید و این کار را 15 تا 25 مرتبه تکرار کنید.
3- سپس به آرامی آرنج خود را خم و راست کنید و این کار را نیز 15 تا 25 مرتبه تکرار کنید

بالا بردن و چرخاندن شانه ها
این تمرین را می توانید در حالت ایستاده یا نشسته انجام دهید
1- هر دو شانه را تا نزدیکی گوشها بالا بکشید , به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید و سپس به آرامی آنها را پایین بیندازید و شل کنید . 5 تا 10 بار تکرار لازم است
2- هر دو شانه را به نرمی به جلو و بالا و سپس بهعقب و پایین دایره وار بچرخانید و این حرکات را در جهت عکس هم تکرار کنید . 5 تا 10 بار در هر جهت انجام دهید

 

مرحله بندی پیشرفت سرطان سینه
ورزش در مبتلایان به سرطان
ورزش و پیشگیری از سرطان سینه

بالا بردن دستها
این تمرین را می توانید در حالت ایستاده یا نشسته انجام دهید
1- دستهای خود را در جلوی قفسه سینه طوری که کف دستها به سمت شما باشد در هم قلاب کنید. آرنجهای خود را به خارج بکشید
2- به آهستگی دستهای خود را به طرف بالا ببرید تا زمانی که کشش خفیفی را احساس کنید
3- به مدت یک تا دو ثانیه نگه دارید و بعد به آهستگی دستها را به وضعیت اولیه برگردانید
4- 5 تا 10 مرتبه تکرار کنید

فشار بر لبه کتف ها
این تمرین به بهبودی حرکات شانه و حالت ایستادن شما کمک می کند
1- بایستید یا روی صندلی , در حالی که صورت شما مستقیم رو به جلو باشد و پشت شما به صندلی تکیه نداشته باشد ,  بنشینید.دستهای خود را در کنارتان قرار دهید و آرنج هایتان را خم کنید
2- به آرامی و نرمی لبه کتف هایتان را به هم نزدیک کنید . سطح شانه هایتان را حفظ کنید و مراقب باشید تا شانه هایتان را بالا نبرید
3- به مدت 5 تا 10 ثانیه نگه دارید . سپس شل و آزاد کنید و به وضعیت اولیه برگردانید
4- 5 تا 10 مرتبه تکرار کنید

توده های خوش خیم پستان
توده های خوش خیم و بدخیم بدن
ورزش و سرطان

تنفس عمیق
تنفس عمیق به احساس آرامش و ریلکسی شما کمک می کند و سبب می شود تا شما ریه هایتان را کاملا از اکسیژن پر کنید
1- به پشت دراز بکشید و یک نفس آرام و عمیق بکشید . در حالی که سعی می کنید تا قفسه سینه و معده خود را مانند یک بادکنک متسع کنید,هر قدر می توانید هوا را بداخل ریه های خود بکشید
2- خود را شل کنید و به آهستگی و بطور کامل هوار را بیرون دهید
3- 4 تا 5 مرتبه تکرار کنید

نکته پایانی
در پایان روز یا هر زمانی طی روز که فرصت کافی دارید, دست هایتان را بالا نگه دارید تا به کاهش تورم بعد از جراحی کمک کنید.

 مطالب مرتبط:

* ورزش و سرطان روده بزرگ
* 
ورزش در بیماران مبتلا به سرطان

* پیشگیری از آسیب رباط صلیبی قدامی در بانوان
* آشنايي با معلوليت و ناتوانی
* تغذیه در زنان ورزشکار
* اعتیاد به ورزش ( وابستگی ناسالم به ورزش) 
* آسیب های ورزشی, پیشگیری و درمان
* 
پرخوری عصبی در ورزشکاران
* آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها
* بررسی های لازم در بانوان قبل از فصل مسابقات
* ورزش های تقویت کننده عضلات کف لگن
* بی اختیاری ادراری در هنگام ورزش در زنان
* ورزش و پوکی استخوان
* ورزش و درمان چاقی
* بی اشتهایی عصبی در بانوان ورزشکار
* 
درد ساق در ورزشکاران (shin splint )
* سرطان سینه و ورزش
* صدمات رباط صلیبی(متقاطع) خلفی زانو

مقالات مرتبط:

  • بررسي همبستگي اندازه هاي سرمي و بزاقي تومور مارکر c-erbB-2 در زنان مبتلا به سرطان سينه
  • بررسي نتايج ماموگرافي و تطابق تومورهاي پستان با نتايج پاتولوژي در بيمارستان امام خميني (ره) ‌اروميه
  • نقش تومور ماركرها در عود سرطان پستان
  • اثر تمرين استقامتی پيوسته بر ميزان HSP70 و طول عمر موشهای مبتلا به تومور سرطان سينه
  • بررسي تاثير عفونتهاي قارچي (كانديديازيس) بر بقا و حجم تومور و نسبت سلولهاي (T (CD4/CD8 ارتشاح يافته به تومور در موشهاي مبتلا به سرطان سينه

    اخبار مرتبط:

  • خنده بر درمان سرطان موثر است
  • زندگی سالم ، بهترین شیوه مقابله با سرطان
  • کاهش ابتلا به سرطان سینه با روغن زیتون
  • ارتباط گوشت قرمز با بروز سرطان
  • روغن جامد ، از عوامل بروز سرطان روده كوچك
  • کاهش سرطان سینه با مصرف سبزی و میوه
  • نحوه تاثير كلم در مقابله با سرطان شناسايي شد
  • افزودني‌های مواد غذايی، رشد سرطان ريه را تسريع مي‌كنند
  • زنان چاق با افزايش احتمال سرطان تخمدان روبرو هستند
  • نخستين دختر بدون ژن عامل سرطان سينه به دنيا آمد
  • كم تحركي باعث افزايش دو برابري بيماري‌هاي قلب و عروق و سرطان روده مي‌شود
  • پژوهشگران ايراني به روش جديد تشخيص بافت‌هاي سرطاني از سالم دست يافتند

     

    به امید سلامتی شما
    دکتر دانیال شریفی رضوی

  • چاپ مطلب ارسال برای دوستان

     

     

     

     

      نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

    حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

    هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

    طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ