- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اورژانس های ورزشی/پانسمان و بانداژ آسیب های ورزشی


قواعد کلی در بانداژ صدمات و آسیب های ورزشی

قواعد کلی در بانداژ آسیب ها و صدمات ورزشیقواعد کلی در بانداژ صدمات و آسیب های ورزشی

·         مصدوم را در حالت نشسته یا خوابیده بانداژ کنید و همیشه روبروی مصدوم بایستید یا بنشینید

·         قبل از شروع به باند پیچی , عضو صدمه دیده را در حالتی که باید قرار گیرد در همان وضع نگه دارید

·         هرگز مستقیما روی زخم را بانداژ نکنید بلکه ابتدا پانسمان و بعد بانداژ کنید

·         اگر فرد صدمه دیده در وضعیت خوابیده قرار دارد برای باندپیچی ناحیه یا عضو صدمه دیده ای که به آن دسترسی ندارید , بانداژ را از فرورفتگی های طبیعی بدن مثل کمر , زیر زانو , زیر قوزک پا یا زیر گردن رد کنید و با جلو و عقب بردن باند آنرا با ملایمت به سمت ناحیه مورد نظر بلغزانید

·         بانداژ باید به اندازه کافی محکم باشد تا پانسمان را سر جای خود نگه دارد  و جلوی خونریزی را بگیرد و از حرکت عضو نگه دارد , البته نه آنقدر محکم که در گردش خون عضو اختلال ایجاد کند .

·         چندین بار بانداژ را چک کنید تا بر اثر ورم بافتها تنگ نشده باشد

·         در صورتی که دست یا پا آسیب دیده باشد , ناخنهای دست یا پا را در حین باند پیچی بیرون از باند قرار دهید تا بتوان با معاینه آنها از وضعیت گردش خون اندام مطلع شد.

·         اگر باند پیچی برای کنترل خونریزی و حفظ فشار مستقیم استفاده می شود , باند را روی پانسمان گره بزنید

·         اگر از باند پیچی برای ثابت نگه داشتن و بی حرکت کردن دست یا پا یا عضوی از بدن استفاده می کنید , بانداژ را در سمت مقابل روی عضو سالم گره بزنید مگر آنکه موقعیت خاصی ایجاب کند که گره روی عضو مجروح زده شود

 

·         برای گره زدن دو سر بانداژ همواره از گره مربعی استفاده کنید

·         همیشه فرورفتگی های طبیعی بدن مثل زیر بغل و بین رانها را با بالشتک پر نمایید

·         همگام بانداژ دست یا پا , بانداژ را از قسمت باریکتر عضو شروع کنید تا هم باند باز نشود و هم جریان خون عضو مختل نگردد

·         بعد از پایان بانداژ , انتهای باند را با نوار چسب یا سنجاق قفلی و یا با گره مربعی محکم کنید یا آنرا لابلای باند جا دهید تا باز نشود

 

مطالب مرتبط :


کمک های اولیه چیست
قواعد کلی بانداژ آسیب های ورزشی

بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت

احیای قلبی – ریوی (CPR)
نکات پیشگیرانه از صدمات ورزشی در فوتبال
CPR چیست

راهنمای انجام ورزش سالم
سرما زدگی در کوهستان

* تجهیزات و وسایل کمک های اولیه

 گرمادرمانی در آسیب های ورزشی
*کیف کمکهای اولیه برای ورزشکاران

آسيب های ورزشی در دو ميدانی

 * 
له شدگی و درد لگن
ایست قلبی
*
احیای قلبی – ریوی ( CPR )
عفونت باکتریایی پوست در ورزشکاران
*
ورزش و پوکی استخوان
مروری بر آسیب های ورزشهای رزمی

* پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله
سرطان روده بزرگ و ورزش 
کمر درد (علل,علایم , پیش گیری و درمان)

کشیدگی عضلات ساق پا 
*
گرمادرمانی در آسیب های ورزشی
جلوگیری از آسیب های ورزشی در والیبال

* آسیبهای اسکلتی عضلانی ( شکستگی )
*
سرما درمانی آسیب های عضلانی
پیشگیری از آسیب های ژیمناستیک
 
* بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت 
*
آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها
ورزش و درمان آرتروز مفاصل

* راهنمای انجام ورزش سالم
آسیب شانه و ژیمناست

کمک های اولیه در شکستگی لگن 
 
راهنمای انجام حرکات کششی
آسیب های مچ دست و ژیمناست

خار پاشنه ( فاسئیت پلانتار )

پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله
*
درد ساق در ورزشکاران
* اصول اساسي كاهش وزن
شکستگی های فشاری(استرسی)
*
آسیب سه گانه در ورزش بانوان
گرم کردن وسردکردن بدن در ورزش

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ