- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > تناسب و سلامت/ورزش های قدرتی


روش دلوروم و اتکینز برای تقویت عضلات بدن

پیش زمینه
دلوروم و اتکینز پس از مطالعات مختلف به این نتیجه رسیدند که: "قدرت , به میزان سریعتری با اعمال مقاومت سنگین با تکرار 10 بار در هر مرحله افزایش می یابد"

نحوه انجام تمرینات دلوروم و اتکینز
تمرینات هفته ای سه روز آنهم یک روز در میان انجام می شوند. تمرینات در هر روز تمرین, در سه مرحله متوالی انجام می شوند و تعداد تکرار تمرین در هر مرحله 10 بار است .10RMs عبارت است از انجام حرکتی علیه مقاومت حداکثر که فرد بتواند 10 مرتبه از آن حرکت را در دامنه کامل مفصل انجام دهد . مجموع تکرار تمرین در هر روز از تمرین 30 بار خواهد بود.
مرحله اول   :  نصف 10RMs با 10 بار تکرار
مرحله دوم   : سه چهارم 10RMs با 10 بار تکرار
مرحله سوم : 10RMs با 10 بار تکرار

روش آکسفورد در تقویت قدرت عضله

روش مک کويین برای تقویت عضلات بدن

عوامل تعیین کننده سطوح قدرت عضلانی
ورزشهای تحریکی افزایش قدرت عضله
اصول تمرینات تقویت قدرت عضله

مطالب مرتبط:
 * اصول تمرینات تقویت قدرت عضله                * عوامل تعیین کننده قدرت عضلانی              روش های افزایش قدرت عضلانی
 * انعطاف پذیری ( تعریف و انواع آن                          * حرکات کششی اندام تحتانی در ورزشکاران           * راهنمای انجام حرکات کششی
 * حرکات فعال مقاومتی در توانبخشی                    حركات كششي پیشگیرانه در محل كار                گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان
 * حركات غير فعال آزاد در توانبخشی                      
* کندرومالاسی زانو                                       * انواع طرح ها ی تمرینی در ورزش
 * آسیب رباط جانبی داخلی زانو                       * توانبخشی پارگی رباط جانبی داخلی زانو       * پیچ خوردگی مچ پا 
 * جراحی منیسک زانو با روش آرتروسکوپی      * توانبخشی در سندرم درد پاتلو فمورال           * احیای قلبی – ریوی (CPR)
 *
بورسیت جلوی زانو                                      * ورزش و پوکی استخوان                              * ورزش در خلال حاملگي
 *
پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله         * بررسی های لازم در بانوان قبل از مسابقات    * فواید ورزش در زنان
 * بیماری اسگود شلاتر (درد جلوی زانو در نوجوانان )    *
گرمادرمانی در آسیب های ورزشی                * ورزش در بیماران مبتلا به سرطان
 *
آسیبهای اسکلتی عضلانی ( شکستگی )       * سرما درمانی آسیب های اسکلتی عضلانی    * دیابت و ورزش 
 *
بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت              * آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها            * اختلال اضطرابی منتشر 
 *
راهنمای انجام ورزش سالم                          * کمک های اولیه در آسیب های ورزشی          * فواید ورزش هوازي ( ورزش ايروبيك 
 *
اعتیاد به ورزش ( وابستگی به ورزش )          * گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان               * کفش های ورزشی
 * مروری بر آسیب های ورزشهای رزمی                    * درد ساق در ورزشکاران                               * اصول اساسي كاهش وزن
 * بیش تمرینی در ورزشکاران                                 *
آسیب سه گانه در ورزش بانوان                    * ورزش و درمان چاقی

 

یحیی سخنگوی ( عضو هیيت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی )

 

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ