- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > تناسب و سلامت/ورزش های قدرتی


روش آکسفورد در تقویت قدرت عضلات

پیش زمینه
در روش آکسفورد در مرحله اول ورزشکار یا فردی که برنامه توانبخشی به منظور تقویت قدرت عضلات برای وی در حال انجام است  10 بار حرکت را با 10RMs انجام می دهد.RMs عبارت است از انجام حرکتی علیه مقاومت حداکثر که فرد بتواند 10 مرتبه از آن حرکت را در دامنه کامل مفصل انجام دهد . در هر یک از مراحل بعدی روش آکسفورد که 9 مرحله است نیم کیلو از 10RMs کم می شود. فرد ورزشکار این تمرین را باید هفته ای 5 بار انجام دهد. بنابراین کل تمرینات تکرار شده در هفته 500 بار خواهد شد. اگر میزان 10RMs برای فردی کمتر از 5 کیلوگرم باشد به جای نیم کیلوگرم کاهش , یک چهارم کیلوگرم از 10RMs کم می شود.

انجام روش آکسفورد
مرحله اول    :  10 تکرار با 10RM
مرحله دوم    : 10 تکرار با 10RM منهای نیم کیلوگرم
مرحله سوم  : 10 تکرار با 10RM منهای یک کیلوگرم
مرحله چهارم : 10 تکرار با 10RM منهای یک و نیم کیلوگرم
مرحله پنجم  : 10 تکرار با 10RM منهای دو کیلوگرم
مرحله ششم: 10 تکرار با 10RM منهای دو نیم کیلوگرم
مرحله هفتم  : 10 تکرار با 10RM منهای سه کیلوگرم
مرحله هشتم: 10 تکرار با 10RM منهای سه و نیم کیلوگرم

روش مک کويین برای تقویت عضلات بدن

روش دلوروم برای تقویت عضلات بدن
عوامل تعیین کننده سطوح قدرت عضلانی
ورزشهای تحریکی افزایش قدرت عضله
اصول تمرینات تقویت قدرت عضله

مطالب مرتبط:
 * اصول تمرینات تقویت قدرت عضله                * عوامل تعیین کننده قدرت عضلانی              روش های افزایش قدرت عضلانی
 * انعطاف پذیری ( تعریف و انواع آن                          * حرکات کششی اندام تحتانی در ورزشکاران           * راهنمای انجام حرکات کششی
 * حرکات فعال مقاومتی در توانبخشی                    حركات كششي پیشگیرانه در محل كار                گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان
 * حركات غير فعال آزاد در توانبخشی                      
* کندرومالاسی زانو                                       * انواع طرح ها ی تمرینی در ورزش
 * آسیب رباط جانبی داخلی زانو                       * توانبخشی پارگی رباط جانبی داخلی زانو       * پیچ خوردگی مچ پا 
 * جراحی منیسک زانو با روش آرتروسکوپی      * توانبخشی در سندرم درد پاتلو فمورال           * احیای قلبی – ریوی (CPR)
 *
بورسیت جلوی زانو                                      * ورزش و پوکی استخوان                              * ورزش در خلال حاملگي
 *
پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله         * بررسی های لازم در بانوان قبل از مسابقات    * فواید ورزش در زنان
 * بیماری اسگود شلاتر (درد جلوی زانو در نوجوانان )    *
گرمادرمانی در آسیب های ورزشی                * ورزش در بیماران مبتلا به سرطان
 *
آسیبهای اسکلتی عضلانی ( شکستگی )       * سرما درمانی آسیب های اسکلتی عضلانی    * دیابت و ورزش 
 *
بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت              * آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها            * اختلال اضطرابی منتشر 
 *
راهنمای انجام ورزش سالم                          * کمک های اولیه در آسیب های ورزشی          * فواید ورزش هوازي ( ورزش ايروبيك 
 *
اعتیاد به ورزش ( وابستگی به ورزش )          * گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان               * کفش های ورزشی
 * مروری بر آسیب های ورزشهای رزمی                    * درد ساق در ورزشکاران                               * اصول اساسي كاهش وزن
 * بیش تمرینی در ورزشکاران                                 *
آسیب سه گانه در ورزش بانوان                    * ورزش و درمان چاقی

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ