- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > تناسب و سلامت/ورزش های قدرتی


عوامل تعيين كننده سطوح قدرت ،‌ توان و استقامت عضلانی

اندازه عضلهعوامل تعيين كننده سطوح قدرت ،‌ توان و استقامت عضلانی
بين حجم عضله و قدرت عضله ارتباط مستقيم وجود دارد.
 
تعداد فيبر عضله
تعداد فيبر و قطر فيبر با قدرت عضله ارتباط دارد كه تعداد يك ويژگي وراثتي مي باشد.

كارايی عصبی عضلانی
افزايش قدرت در 8 تا 10 هفته اول برنامه تمرين مقاومتي عمدتاً ناشي از افزايش كارايي عصبي ، عضلاني مي باشد و ارتباط زيادي با آن دارد كه اين اثر به سه شكل مي باشد.
الف : افزايش واحد حركتي فعال   
 ب  : افزايش فركانس تحريك در هر واحد حركتي 
 ج   : همزماني فعال شدن واحدهاي حركتي
 
ملاحظات بيومكانيكی
سيستم اهرمي تركيب اتصال عضله ( تاندون ) و استخوان در بازده نيرو موثر مي باشد :
الف : وضعيت اتصال تاندون : محل اتصال تاندون به استخوان و فاصله آن با مفصل در توانايي اهرمي موثر است 
 ب  : رابطه طول – تانسيون : ميزان تانسيون ايجاد شده در طول هاي مختلف عضلاني متفاوت است.

روش مک کويین برای تقویت عضلات بدن

روش دلوروم برای تقویت عضلات بدن
روش آکسفورد در تقویت قدرت عضله
ورزشهای تحریکی افزایش قدرت عضله
اصول تمرینات تقویت قدرت عضله

سن
با افزايش سن تا 25 سالگلي مقدار نيروي عضلاني به اوج خود مي رسد و پس از آن هر سال حدود 1% كاهش مي يابد . البته با كاهش با سطح فعاليت فرد مرتبط است و تمرينات متداوم مي تواند اين كاهش را كم كند.
 
تمرين بيش از حد
تمرينات فراتر از حد فيزيولوژيكي و روانشناختي مي تواند روي افزايش قدرت اثر منفي داشتند و سبب صدمات عضلاني و بيماري هاي مي شود.

مطالب مرتبط:
 * اصول تمرینات تقویت عضلانی                        * حركات فعال كمكي در توانبخشی                 روش های افزایش قدرت عضلانی
 * انعطاف پذیری ( تعریف و انواع آن                          * حرکات کششی اندام تحتانی در ورزشکاران           * راهنمای انجام حرکات کششی
 * حرکات فعال مقاومتی در توانبخشی                    حركات كششي پیشگیرانه در محل كار                گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان
 * حركات غير فعال آزاد در توانبخشی                      
* کندرومالاسی زانو                                       * انواع طرح ها ی تمرینی در ورزش
 * آسیب رباط جانبی داخلی زانو                       * توانبخشی پارگی رباط جانبی داخلی زانو       * پیچ خوردگی مچ پا 
 * جراحی منیسک زانو با روش آرتروسکوپی      * توانبخشی در سندرم درد پاتلو فمورال           * احیای قلبی – ریوی (CPR)
 *
بورسیت جلوی زانو                                      * ورزش و پوکی استخوان                              * ورزش در خلال حاملگي
 *
پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله         * بررسی های لازم در بانوان قبل از مسابقات    * فواید ورزش در زنان
 * بیماری اسگود شلاتر (درد جلوی زانو در نوجوانان )    *
گرمادرمانی در آسیب های ورزشی                * ورزش در بیماران مبتلا به سرطان
 *
آسیبهای اسکلتی عضلانی ( شکستگی )       * سرما درمانی آسیب های اسکلتی عضلانی    * دیابت و ورزش 
 *
بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت              * آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها            * اختلال اضطرابی منتشر 
 *
راهنمای انجام ورزش سالم                          * کمک های اولیه در آسیب های ورزشی          * فواید ورزش هوازي ( ورزش ايروبيك 
 *
اعتیاد به ورزش ( وابستگی به ورزش )          * گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان               * کفش های ورزشی
 * مروری بر آسیب های ورزشهای رزمی                    * درد ساق در ورزشکاران                               * اصول اساسي كاهش وزن
 * بیش تمرینی در ورزشکاران                                 *
آسیب سه گانه در ورزش بانوان                    * ورزش و درمان چاقی

 

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ