- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > کلینیک درد/کلینیک کمر درد


عوامل و شرایط ایجاد کننده کمر درد

 

علایم و نشانه های شایع

درد

تورم

سفتی

ضعف

ناپایداری

قفل شدن

 

             

 

 

 

                                                کمر درد حاد و مزمن                                            نحوه انتقال صحیح اجسام 

وضعیت قرارگیری نامطلوب بدن
یک عامل اساسی به حساب می آید. وقتی مادرتان به شما می گفت صاف و راست بنشین و بایست نصیحت خوبی به شما می کرد. بهترین کار آن است که همیشه حین نشستن یا ایستادن خود را در وضعیت طبیعی با انحنای "S" شکل در نمای جانبی نگه دارید. در وضعیت نشسته بدنتان به جلو خم نشده باشد و در حالت ایستاده قوز نکرده باشید.

اضافه وزن بدن
می تواند یک مشکل بزرگ به حساب آید. هر چه وزنتان بیشتر باشد در هنگام خم شدن فشار بیشتری را با نسبت یک به ده به کمر تحمل خواهید کرد. شکم برآمده کمکی به وضعیت سلامت کمر شما نخواهد کرد بلکه فشار وارد بر کمر را افزایش می دهد .

استرس و کشش زیاد عضلات کمر 
ماهیچه های تحت کشش و فشار بیشتر مستعد اسپاسم و رگ به رگ شدن و به تبع آن درد کمر هستند

انجام کارهای بیشتر از حد توانایی
از اینکه بگویید این جسم برای من سنگین است شرمنده نباشید. مهم است که محدودیت  ها و توانایی های جسمانی خود را بشناسید.خیلی افراد که برای تقاضای کمک خجالت می کشیده اند به کمر خود صدمه ی زیادی را وارد ساخته اند.

کلینیک کمر درد
صفحه آسیبهای ستون مهره
حرکات اصلاحی

برداشتن اجسام سنگین
خصوصاً برداشتن اجسام سنگین بطور مکرر و مزمن در طول دوره ای از زمان سبب استهلاک دیسک کمر و خوردگی معره و ایجاد آرتروز کمر می گردد

پیچ خوردن در ناحیه ی کمر
هنگامی که ناگهان یک جسم سنگین را بلند می کنید یا آن را نگه می دارید کمر درد حاد امکان دارد رخ دهد .

بلند کردن یا حمل اشیا در وضعیت نامناسب و غلط
آشنایی با نحوه درست بلند کردن و انتقال اجسام از مهمترین عوامل پیشگیری کننده از درد کمر می باشد.
اسکولیوز
ارتز و پروتز
توانبخشی ورزشی

کار در وضعیت نامناسب و غلط بدن
باغبانی ، زانو زدن و کار در وضعیت هایی که مجبور باشید برای مدت مدیدی با حالت خمیده کار کنید به مرور زمان سبب استئو آرتریت یا همان ارتروز کمر می گردد .

حوادث شغلی و ناگهانی
ممکن است در اثر لیز خوردن روی یک سطح مرطوب یا یخ زده به کمر خود آسیب وارد کنید

خوابیدن نادرست
بعضی افراد چون بطور صحیح نمی خوابند و یا از تشک نرم استفاده می کنند ، ممکن است دچار کمردرد شوند. خوابیدن روی پهلو (با زانوان کمی خمیده) یاطاق باز (با قرار دادن بالش زیر پاها) بهترین روش پیشگیری از بروز کمر درد ناشی از خوابیدن نامناسب است. بدترین حالت خوابیدن بر روی شکم می باشد.

مطالب مرتبط:

* آسیب های ورزشی, پیشگیری و درمان
*آسیب دیسک ناحیه پشت

کمر درد (علل,علایم , پیش گیری و درمان)
*
کشیدگی عضلات و پارگی تاندونهای کمر

* خمیدگی غیر طبیعی ستون مهره ها
*
 آسیب و شکستگی مهره های کمر  
* 
فیزیوتراپی در صدمات اسکلتی عضلانی
*
سرما درمانی آسیب های حاد اسکلتی عضلانی
* آماده سازی عمومی و اختصاصی رشته های ورزشی
*
آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها
*ام آر آی ( مزایا , ریسک ها و کاربردها )
*
کمک های اولیه در آسیب های ورزشی
*اعتیاد به ورزش ( وابستگی ناسالم به ورزش )
*گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان

* 
بیش تمرینی در ورزشکاران ( تعاریف , علل و انواع )
*مفاهیم اساسی در طراحی تمرین 

* پیشگیری از آسیب رباط صلیبی قدامی در بانوان
*
آسیب رباط صلیبی(متقاطع) قدامی
* پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله
*شکستگی های فشاری(استرسی)

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ