- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > آسیب های ورزشی/پیشگیری از آسیب ورزشی


نکات کلیدی در پیشگیری از آسیب های ورزشی در تنیس

پیش زمینه                                                                                                     
سالیانه در آمریکا تعداد 78000 آسیب ورزش مرتبط با تنیس گزارش می شود و لذا توجه به کاهش آسیب در این ورزش انجمن جراحان اورتوپد آمریکا را بر آن داشت که یک سری راهنمائی هایی خاص را تنظیم و ارائه کند که در زیر به آن اشاره می شود .

نکات مهم در پیشگیری از آسیب ورزشی تنیس
• گرم کردن قبل از پرداختن به تنیس و به خصوص با اعمال و حرکات کششی روی اندام فوقانی ، اندام تحتانی و کمر که این گرم کردن حدود 15 – 10 دقیقه طول بکشد .
• از انجام ورزش تنیس روی محیط ورزشی سفت مثل سیمان پرهیز کنید . چنانچه امکان این امر برای شما وجود ندارد از کفی های گیرنده ضربه در ناحیه داخل کفش استفاده نمائید تا فشار وارده به پای شما کاهش یابد .
• کفش مناسب ورزش تنیس را استفاده کنید این کفش یک حمایت مناسب جانبی را از مچ پای شما بعمل می آورد و لذا در تغییر جهت های ناگهانی دچار پیچ خوردگی مچ پا نخواهد شد.از سویی لازم است برای کاهش فشار وارده به پا دو جوراب بپوشید یا از کفی های مناسب جاذب ضربه در داخل کفش استفاده کنید .
• برای جلوگیری از ایجاد تاول روی دست به طور مرتب راکت تنیس را خشک کنید .
• خار پاشنه می تواند در تنیسورها ایجاد گردد که بهترین درمان آن استراحت است و در صورت ادامه یافتن علائم باید به پزشک مراجعه شود .
•  از فرود آمدن روی نوک پا پرهیز کنید این امر می تواند به آسیب های تاندون آشیل در شما منجر شود .
• در هنگام سرویس زدن از خم کردن زیاد کمر به سمت عقب پرهیز کنید .
• درباره کمک های اولیه مربوط به خراشیدگی ، پارگی و کشیدگی های عضلانی و رباطی مطالعه کنید تا در موارد بروز آسیب بتوانید اقدامات لازم را انجام دهید .

دکتر دانیال شریفی رضوی

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ