- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > تغذیه ورزشی/ویتامین ها


ویتامین ب7 در رژیم غذایی ( Vitamin b7 in nutrition diet )

کلیاتی در مورد بیوتین ( ویتامین ب 7 یا ویتامین H )

بیوتن یک کو فاکتور کمک دهنده در سنتز اسیدهای چرب و گلیگوژن می باشد. این ماده در متابولیسم آمینو اسیدها نقش بسزایی دارد.کمبود آن ایجاد التهاب پوست ( درماتیت پوستی ) می کند. این ویتامین جز ویتامین های محلول در آب است. منابع غنی از این ویتامین که بصورت طبیعی وجود دارند عبارتند از: زرده تخم مرغ، شیر و محصولات لبنی، جگر، سبزیجات و میوه جات همانند سبزیجات با برگهای تیره، موز ، انگور ، هندوانه و توت فرنگی .ویتامین بیوتن

غذا

کمیت (مقدار)

میلی گرم

ماکارونی (رشته فرنگی) غنی شده پخته

1 فنجان

4

تخم مرغ

یک عدد بزرگ

11

بادام زمینی

1 اونس (38 گرم)

24

منابع غیر طبیعی بیوتن شامل عصاره های حاصل عملکرد مخمر ها می باشد.
مقادیر کافی دریافتی بیوتن در مردان و زنان بالغ 30 میلی گرم می باشد. اطلاعات کافی برای تنظیم دقیق مقادیر روزانه آن در دسترس نمی باشد.
حداکثر میزان قابل تحمل دریافتی بیوتن برای بالغین 19 تا 50 ساله هنوز مشخص نشده. دریافت مقادیر بالاتر از این مقدار ممکن است اثرات منفی برروی سلامتی داشته باشد.
استفاده از مکمل های بیوتن  برای ورزشکاران به طور معمول توصیه نمی شود.

اهمیت تغذیه  

*تغذیه قبل از رقابت ورزشی
* ید در رژیم غذایی
*منگنز در رژیم غذایی
*سدیم در رژیم غذایی

*ویتامین B2 (ریبوفلاوین) در رژیم غذایی
* پتاسیم در رژیم غذایی
* پرخوری عصبی در ورزشکاران

محمد آزادگان

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ