- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > پزشکی و ورزش/ورزش و سلامت پوست


ورزش و پیشگیری و درمان آکنه پوست

پیش زمینه
آکنه از شایع ترین بیماری های پوست می باشد که بخصوص در خانم ها وعمدتا در حوالی بلوغ وتا 25 سالگی ایجاد می شود علل متعددی را برای آن بر شمرده اند و درمان های مختلفی را هم برای آن پیشنهاد نموده اند اما کمتر به امر ورزش در جلوگیری و درمان آن توجه شده است.

علل ایجاد آکنه
• تغییرات هورمونی
• بسته بودن منافذ ترشحی پوست
• استرس
• عدم رفع مناسب سموم بدن
• جریان خون ناکافی به پوست
• عدم جریان مناسب عروق لنفاوی
• نوع باکتری به نام پروباکتروم آکنس

 

ورزش وسلامت پوست
عفونت باکتریال پوست ورزشکاران
پزشکی و ورزش

اثرات مفید ورزش روی آکنه
• ورزش منظم سبب بهبود خونرسانی و اکسیژن دهی به سلول های پوست می شود.
• ورزش منظم سبب بهبود جریان لنفی پوست و افزایش آن تا 30 برابر می گردد که این امر به انتقال هرچه سریعتر سموم و ذرات اضافی و دفع سریعتر آنها منجر به بروز آکنه را کاهش می دهد.
• تعریق در هنگام ورزش سبب رفع توکسین ها و سموم از طریق منافذ پوستی و همچنین مواد اضافه و سلول های مرده به سطح پوست شده و از تجمع این سموم و مواد اضافه در داخل پوست و استعداد به آکنه می کاهد.
• ورزش منظم سبب می گردد توانایی کبد و کلیه در رفع سموم بدن افزایش یابد و سطح سلامتی و بروز آکنه کاهش یابد.
• دوش گرفتن که اغلب به دنبال ورزش انجام می شود سبب شسته شدن پوست از سموم سطح پوست و بازشدن منافذ پوستی و عدم تجمع باکتری های مولد آکنه می گردد.
• معمولا بدنبال یا در حین وزش فرد مقدار زیادی آب می نوشد ثابت شده است که مصرف مناسب مایعات با کمک به دفع سریعتر سموم بدن سبب کاهش بروز ضایعات پوستی از جمله آکنه می شود.

ورزش های مفید برای کنترل آکنه
• به طور کلی هر ورزشی مفید است اما وزش هایی که سبب شوند بیشتر تعریق داشته باشید مفیدترند.
• پیاده روی ، دویدن ، دوچرخه سواری ، شنا و ورزش های تیمی از جمله بهترین وزش ها برای این منظور می باشند.
• شنا بهترین ورزش می باشد چرا که سبب بازشدن تمامی منافذ پوستی در صورت می گردد و فرد بدنبال آن هم دوش می گیرد و پوست به بهترین نحو سلامت خود را حفظ می کند.

 مطالب مرتبط:

  ورزش و سلامت پوست در افراد مسن                                      * عفونت های باکتریایی پوست در ورزشکاران
  * مرحله بندی پیشرفت سرطان سینه در زنان                                * 
سرما زدگی در کوهستان 
  * مراقبت از پا در بيماران مبتلا به ديابت                                        فوايد انجام تمرينات های پيلاتس
  * توده هاي خوش خيم پستان                                             * ناخن و بیماری های آن
  * 
حاملگی مطلوب با ماساژ آرامش بخش                              عفونت گوش خارجی در ورزش
  * 
پیشگیری از آسیب رباط صلیبی قدامی در بانوان                 خصوصیات درمانی رنگ قرمز
  * مروری بر آسیب های ورزشهای رزمی                               رنگ درمانی و میگرن
  * ورزش در خلال حاملگي                                                   تغذیه قبل از رقابت ورزشی
  * تمرینات شل کننده ( تن آرامی ) برای کاهش استرس          روان شناسی موفقیت در ورزش
  * ورزش و مدیریت استرس                                                  *سرطان سینه و ورزش 
  * تغذیه در زنان ورزشکار                                                     * اعتیاد به ورزش ( وابستگی ناسالم به ورزش) 
  * آسیب های ورزشی, پیشگیری و درمان                             * پرخوری عصبی در ورزشکاران
  *  استرس و چاقی                                                            * اضطراب رقابتی در ورشکاران
  * عزت نفس ( اعتماد به نفس )                                           * گرما زدگی و برخورد درمانی با آن
  * ورزش های تقویت کننده عضلات کف لگن                          * آسیب رباط صلیبی(متقاطع) قدامی

 

دکتر دانیال شریفی رضوی


 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ