- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > رشته های ورزشی/ژیمناستیک


آسیب های شانه و ژیمناست

مشکل همیشگی قفسه سینه در ژیمناستیک این است که عضله سینه ای بزرگ در مقابل عضله دلتوئید و دو سر سفت و محکم می شود . جدا از این تمرین بیش از اندازه و توسعه و پیشرفت بیش از حد عضله راست شکمی ، انعطاف پذیری ضعیف شانه در زنان ژیمناست و محل شروع کار چرخش دهنده خارجی می تواند منجر به آسیب های شانه شود . تمرکز بیشتر بر روی تمرین جبرانی انعطاف پذیری دینامیک احتمالا ً محدودیت های شانه را ظاهر می سازد تا وقتی که آسیب واقعا ً اتفاق بیفتد .

یک راه حل برای جلوگیری از آسیب شانه این است که جا به جایی ها در شرایط مناسب به آهستگی انجام شود و انعطاف پذیری شانه افزایش  یابد . برای مردان ژیمناست ، شانه انعطاف پذیر مهم نیست . تمرین و عملکرد در صحنه ورزش شانه ها را رو به بالا باز می کند ، اما این می تواند منجر شود به این که مشکلات مختلف شانه با دامنه حرکتی خیلی زیاد اتفاق بیفتد و کتف چرخش بیش از اندازه داشته باشد . یک مرد ژیمناست که در حال  فعالیت ورزشی است یک استرین  در کمربند شانه ای اش اتفاق می افتد . تمرین چرخش دهنده ثابت را با خم کردن و دمبل زدن ، کار کردن با عضله عرضی ، صفحات فرونتال و ساجیتال انجام دهید که به ثبات شانه کمک می کند .تمرینات هدف را در دلتوئید پشتی و متوازی الاضلاع اضافه کنید که به خنثی کردن تمرین ژیمناستیک و کاهش خطر آسیب کمک می کند . پیشنهاد می شود که مربیان آسیب را خیلی جدی بگیرند ، خیلی از آسیب ها در ورزشکاران جوان در دهه سوم و چهارم زندگی شان به عنوان آرتریت خود را نشان می دهد .

 

زهرا بیات

مطالب مرتبط:

*آسیب های کمر و ژیمناستیک 2
*آسیب های کمر و ژیمناستیک 1
*آسیب های شانه و ژیمناست
*ورزشکاران در خطر
*پیشگیری از آسیب های ژیمناستیک
*پیشگیری از آسیب ژیمناستیک
*شکستگی فشاری انتهای استخوان رادیوس
*آسیب های مچ دست و ژیمناست
*پدرو مادر ژیمناست چه کاری را باید انجام دهند ؟
*اصول تغذیه در ژیمناستیک
*اصول تغذیه در ژیمناستیک
*چگونگی پیشگیری ودرمان جراحت های رایج ورزشی - ۱
*ورزش و پوکی استخوان
*مراحل طرح تمرين ساليانه ورزشی
*اهمیت و ضرورت طراحی تمرین
*روان شناسی موفقیت در ورزش
*گرما زدگی و برخورد درمانی با آن
*تصویرسازی ذهنی چیست و چرا به کار می رود ( 2 )
*صرع و ورزش

*بارگیری کربوهیدرات ( carb-loading )
*آسیب و شکستگی مهره های کمر ( spine fracture )
*علل و عوامل ایجاد کننده درد شانه ( Shoulder Pain )
*اقدامات اولیه در شکستگی دست ( بازو ، آرنج ، ساعد ، مچ , انگشتان )

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ