- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > پزشکی و ورزش/ورزش و سلامت پوست


ورزش و سلامت پوست در افراد مسن

پیش زمینه
سالهاست که اثرات مفید ورزش روی سلامت پوست به اثبات رسیده است . ورزش نه تنها باعث شادابی پوست درافراد جوان می شود بلکه اثرات مفید شگفت آوری هم روی پوست افراد میانسال و سالمند دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم .

اثرات مفید ورزش روی پوست سالمندان
 تناسب کلی بدن : 
          ورزش سبب می شود فرد ورزشکار چه جوان چه سالمند سالم تر و در تناسب بهتر روحی  ورزش و سلامت پوست سالمندان
          روانی قرار داشته باشد و این تناسب تمام نواحی بدن از جمله پوست را شامل می شود
          و باعث قوام بهتر پوست و سلامت عمومی آن خواهد شد که این امر ناشی از تولید بیشتر
          کلاژن به دنبال ورزش در پوست می باشد .

 بهبودی زخم ها :
          پوست افراد مسن بیشتر مستعد به زخم شدگی و خراشیدگی است و ورزش سبب تسریع
          سرعت بهبودی این زخمها و باقی ماندن کمتر جای زخم می شود . حتی اگر تا به حال
          ورزش نکرده اید با شروع یک برنامه ورزشی متعادل اثرات مفید آن را به وضوح حس
          خواهید کرد .

 کاهش عفونت های پوستی :
          به خاطر استعداد بیشتر پوست سالمندان به خراشیدگی و از سویی ضعیف بودن سیستم
          ایمنی افراد سالمند این افراد بیشتر در معرض عفونت های پوستی خطرناک قرار دارند حال
          آنکه ورزش منظم هم با تسریع بهبودی زخم های پوستی و هم با تقویت سیستم ایمنی فرد
          وی را درمقابل عفونت های پوستی خطرناک محافظت و تقویت می کند .

 کاهش خال های پوستی :                                                                                                                
        با افزایش سن و با تجمع مواد اکسیدان و تماس با نور آفتاب به تدریج در پوست خالهای
        پوستی و کراتوزهای خورشیدی و گشادگی های عروق سطحی پوست که خود را به
        صورت برجستگی های قرمز رنگ کوچک پوستی نشان می دهد ایجاد می شود ، ورزش با
        تقویت تولید مواد آنتی اکسیدان و از بین بردن بهتر رادیکالهای آزاد در پوست در کند کردن
       این روند و کاهش تولید رادیکالهای آزاد و در نتیجه کاهش خال های پوستی نقش مهمی را
       ایفا می کند .

ورزش های مفید برای افراد مسن
به طور کلی هر ورزشی که فرد از آن لذت ببرید مفید است چنانچه در جوانی در ورزش خاصی تبحر داشته اید می توانید آنرا با شدت کمتر و به صورت غیر رقابتی انجام دهید . به طور شایع در اجتماع انجام پیاده روی منظم ، حتی دویدن ، شنا و ورزشهایی مثل یوگا می تواند برای افراد مسن بسیار مفید باشد .

چه مقدار ورزش مفید است
هرچه سن افراد بالاتر می رود نیاز به ورزش بیشتر حس می شود ولی زمان پرداختن به آن نسبت به دوران جوانی کاهش می یابد لازم است چنانچه به پیاده روی می پردازید در هر نوبت انجام آن حداقل 15 دقیقه پیاده روی انجام دهید . چنانچه به انجام رکاب زنی در جا می پردازید زمانی معادل 45 دقیقه برای شما اثرات مفیدی را به همراه خواهد داشت .
مهمتر از زمان پرداختن به ورزش نظم در انجام آن مهم است و ورزش گاه اثرات چندانی را بر نخواهد داشت

مطالب مرتبط:

  ناخن و بیماری های آن                                                         * عفونت های باکتریایی پوست در ورزشکاران
  * مرحله بندی پیشرفت سرطان سینه در زنان                               *
 
ورزش و آکنه پوست
  * مراقبت از پا در بيماران مبتلا به ديابت                                سرما زدگی در کوهستان
  * توده هاي خوش خيم پستان                                             * عفونت دستگاه تنفسی فوقانی در ورزشکاران
  * 
حاملگی مطلوب با ماساژ آرامش بخش                              عفونت گوش خارجی در ورزش
  * 
پیشگیری از آسیب رباط صلیبی قدامی در بانوان                 خصوصیات درمانی رنگ قرمز
  * مروری بر آسیب های ورزشهای رزمی                               رنگ درمانی و میگرن
  * ورزش در خلال حاملگي                                                   تغذیه قبل از رقابت ورزشی
  * تمرینات شل کننده ( تن آرامی ) برای کاهش استرس          روان شناسی موفقیت در ورزش
  * ورزش و مدیریت استرس                                                  * سرطان سینه و ورزش 
  * تغذیه در زنان ورزشکار                                                     * اعتیاد به ورزش ( وابستگی ناسالم به ورزش) 
  * آسیب های ورزشی, پیشگیری و درمان                             * پرخوری عصبی در ورزشکاران
  *  استرس و چاقی                                                             * اضطراب رقابتی در ورشکاران
  * عزت نفس ( اعتماد به نفس )                                            * گرما زدگی و برخورد درمانی با آن
  * ورزش های تقویت کننده عضلات کف لگن                           * آسیب رباط صلیبی(متقاطع) قدامی

دکتر دانیال شریفی رضوی

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ