- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > تناسب و سلامت/پیلاتس (pilates)


فوايد انجام تمرينات های پيلاتس

فوايد انجام تمرينات هاي پيلاتز
• تحرک بهتر تقويت و هماهنگي اندام ها و تعادل و ايستادن بهتر
• برطرف شدن نقايص ايستادن. با انجام تمرين هاي پيلاتس حرکات بدن با صرف انرژي کمتري انجام پذير است و فرد وضعيت ايستادن بهتري خواهد داشت و هنگامي که نقايص ايستادن رفع شوند فرد احساسکشيده بودن قامت و سلامتي خواهد نمود
• تسکين فشارهاي رواني و آثار آن. آرامش يکي از بخش هاي مهم تمرينات پيلاتس است و صرفداران آن خيلي درباره آرامش دروني خود که بعد از تمرينات بدست مي آيد سخن مي گويندفوايد انجام تمرينات های پيلاتس
• تثبيت سلامت عمومي بدن. در نتيجه اين تمرينات گردش خون تثبيت شده و بدين ترتيب اکسيژن بيشتري وارد خون شده و در نتيجه عروق لنفاوي بهتر عمل کرده و ايندورفين ها ( هورمون هاي دروني آرام بخش ) آزاد مي شوند وسيستم ايمني تقويت شده و توانئ مقاومت بدن در برابر بيماري ها افزايش مي يابد.
• خود را جوان تر احساس مي کنيد و جوانتر ديده خواهيد شد چرا که وضعيت پوست و موي شما بهتر مي گردد و بدون آنکه در وزن شما تغيير خاصي بوجود آيد بواسطه تناسب بهتر بدن لاغرتر و زيباتر بنظر خواهيد رسيد.
• تمرينات پيلاتز همراه با تغذيه مناسب جلوي پوکي استخوان را خواهد گرفت. جديدترين تحقيقات نشاندهنده اثر مثبت ورزش هاي پيلاتس همراه با وزنه در پيشگيري و معالجات مي باشد.
• پيلاتس راه حل مناسبي براي درمان دردهاي مزمن پشت و کمر ارائه مي دهد. بواسطه تمرينات ترکيبي تقويت عضلات تنه,  تجديد تعادل و آرامش بدن همراه با وضعيت مناسب جسماني پيلاتز از دردهاي پشت جلوگيري مي کند و در درمان درهاي مزمن کمر و پشت ( نه درد هاي حاد ) مفيد است.

پيلاتس برای چه کساني مفید است
• بطور کلي اين تمرينات براي تمامي مردان و زنان در هر سني که علاقه مند به پرورش اندام و وضعيت عمومي جسماني خود هستند مفيد است
• ورزشکاران بخصوص کساني که به علت داشتن حرکات يک جانبه صدمه ديده اند.مثل بازيکنان گلف و تنيس.
• هنرمندان نمايشي ورزشي و هنرپيشگان و موسيقي دانان و براي کسانيکه داشتن حالت ظاهري خوب مهم است.
• کسانيکه بطور مزمن دچار درد پشت مي باشند.
• تمام کساني که پس از يک دوره نقاهت مي خواهند دوباره يک زندگي بانشاط را آغاز کنند.
• سالخوردگاني که مي خواهند بدون قيد و شرط دوباره فعال و مستقل باشند.
• زنان و مرداني کعه مي خواهند از پوکي استخوان جلوگيري کنند.
• تمام کسانيکه مبتلا به فشارهاي رواني ناشي از خستگي يا بيمازيهاي ناشي از آن هستند.
• کسانيکه با وزن خود مشکل دارند.

Robinson lynne : Pilates workout 
ترجمه: سوسن قهاری

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ