- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > آسیب های ورزشی/آسیب آرنج , ساعد و دست


بورسیت آرنج ( Elbow bursitis )

علایم و نشانه های شایع

درد

تورم

سفتی

ضعف

ناپایداری

قفل شدن

 

             

 

 

 

            

تعریف
بورس ساختاری کیسه مانند و پر از مایع است که بین تاندون و استخوان و یا بین استخوان و پوست قرار می گیرد و سبب تسهیل حرکات تاندون روی استخوان با کاهش اصطکاک بین آنها می شود . در محل آرنج در زیر پوست ناحیه آرنج یک بورس وجود دارد که به آن بورس اوله کرانون یا بورس آرنج می گوئیم و التهاب آن را بورسیت می نامیم .بورسیت آرنج ( Elbow bursitis )

علل ایجاد التهاب بورس آرنج
 اعمال نیروی مکرر روی آرنج مثل آنها که با آرنج روی میز مطالعه تکیه می کنند یا آنها که زیاد می نویسند مثل دانش آموزان و هنگام نوشتن روی آرنج نیروی مکرر مالشی به میز روی می دهد درمعرض التهاب بورس هستند .

علائم و نشانه ها
• تورم و التهاب روی آرنج
• گاهی تورم بدون وجود درد و التهاب دیده می شود
• تشدید درد در هنگام بستن آرنج و یا اعمال نیرو روی آرنج
• گاهی علائم عفونت داخل بورس وجود دارد .

درمان
• قرار دادن یخ روی محل بورسیت به مدت 20 دقیقه هر 4 – 3 ساعت یکبار به مدت 3 – 2 روز تا زمان برطرف شدن تورم و درد .
• بستن آرنج با یک بانداژ فشاری برای جلوگیری از تورم بیشتر
• گاهی تخلیه مایع درون بورس با سوزن لازم است .
• امکان دارد پزشک داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی تجویز کند .
• حمایت از آرنج با استفاده یک آرنج بند
• در موارد مزمن و پایدار که به سایر درمان ها پاسخ نداده است جراحی برای خارج کردن بورس لازم است .

مدت رفع علائم چقدر است
زمان رفع علائم به فاکتورهای متعددی مثل سن ، وضعیت سلامتی و اینکه سابقه آسیب قبلی وجود دارد یا خیر بستگی دارد .
زمان رفع علائم همچنین به شدت آسیب بستگی دارد . درد ناشی از بورسیت اوله کرانون ( بورسیت آرنج ) معمولا چند هفته طول می کشد تا رفع شود .

پیشگیری
بورسیت و التهاب آرنج معمولا از تماس مکرر آرنج با سطوح دیگر ناشی می شود . بهترین راه برای جلوگیری از این آسیب این است که در هنگام مطالعه یا نوشتن آرنج را روی میز به آرامی قرار دهیم و وزن خود را  روی آن نیندازیم .

 مطالب مرتبط:

 *آسیب های ورزشی, پیشگیری و درمان                         *آسیب رباط جانبی داخلی زند زیرین
 *
بورسیت شانه                                                            *دررفتگی آرنج
 *بورسیت تاندون آشیل                                                  *بورسیت جلوی زانو 
 *آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها                            *بررسی های لازم در بانوان قبل از فصل مسابقات
 *راهنمای انجام ورزش سالم  دررفتگی ها                       *آسیب و در رفتگی شانه
 *
بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت                              *گرمادرمانی در آسیب های ورزشی
 *آسیبهای اسکلتی عضلانی ( شکستگی )                       *سرما درمانی آسیب های حاد اسکلتی عضلانی
 *پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله                         *کمک های اولیه در آسیب های ورزشی
 *اعتیاد به ورزش ( وابستگی ناسالم به ورزش )               *گرم کردن قبل از انجام ورزش برای جوانان
 *پیشگیری از آسیب رباط صلیبی قدامی در بانوان             *آسیب رباط صلیبی(متقاطع) قدامی

دکتر دانیال شریفی رضوی

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ