- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > تناسب و سلامت/پیلاتس (pilates)


هشت اصل اولیه و پایه پیلاتس ( Pilates principles )

• آرامش:
تمرینات را با آرامش آغاز کنید و خود را خسته نکنید.البته منظور از آرامش کاهلی نیست
• تمرکز:هشت اصل اولیه و پایه پیلاتس
لازمه کنترل اعمالی که انجام می دهید تمرکز در نحوه انجام تمرینات است. تفکر هوشمندانه در انجام درست حرکات به شما کمک بسیار بزرگی خواهد کرد
• هماهنگی:
خوداگاهی بیشتر در مورد بدن موجب هماهنگی بیشتر و بهتری در انجام حرکات خواهد بود. با تکرار تمرینات حرکات شما از ظرافت بیشتری برخوردار خواهند شد.
• جهت دهی مناسب:
به وضعیت درست بدنتان توجه نمایید. قبل از شروع هر حرکتی موارد زیر را در ذهن خود مرور نمایید:
1. به وضعیت قرارگیری شمال-جنوب و شرق-غرب توجه نمایید که در آن نیروها بر روی یکدیگر اثری ندارند
2. ستون فقرات را همیشه تا جایی که می توانید در وضعیت کشیده قرار دهید
3. گردن را کشیده و آرام قرار دهید
4. به وضعیت قرارگیری پاهایتان توجه داشته باشید
• تنفس:
تنفس عمیق و کامل را فراموش نکنید و در شروع تمرین نفس عمیقی بکشید و در حین انجام تمرین نیزنفی را بیرون دهید
• حرکت:
حرکات روان آرام و آهسته را از مرکز به طرف بیرون اجرا کنید
• مرکز سازی:
یک مرکز ثقل قوی در میانه بدن داشته باشید بطوریکه قبل از هر حرکتی ناف به سمت داخل کشیده شود
• وضع و حالت انجام تمرین:
حرکات را با آرامش و حوصله و قدرت انجام دهید و ازز انجام آنها بصورت شدید بپرهیزید

Pilates workout: Lynne Robinson
ترجمه: سوسن قهاری

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ