- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > آسیب های ورزشی/پیشگیری از آسیب ورزشی


نکات کلیدی در جلوگیری از آسیب های ورزشی در والیبال

 • همواره قبل از ورزش خود را به خوبی گرم کنید گرم کردن مناسب با پریدن در جا یا دویدن آرام و بخصوص با  انجام حرکات  کششی مناسب روی عضلات درگیر به مدت15 – 10 دیقه به نحو محسوسی میزان صدمات را در رشته والیبال کاهش می دهید .نکات کلیدی در جلوگیری از آسیب های ورزشی در والیبال

• از زانو بند مناسب حتماً استفاده گردد تا در هنگام افتادن یا شیرجه زدن برای دریافت توپ به زانو آسیبی وارد نشود .

• از کفش های سبک وزن که حمایت کافی را از مچ پا و قوس کف کف پا به عمل می آورند استفاده نمائید . در عین حال کفش باید خاصیت ضربه گیری مناسبی هم داشته باشد .

• چنانچه تور والیبال از جنس فلز  است باید با پارجه پوشیده شود تا حین اسپک زدن یا دفاع روی تور سبب آسیب فرد ورزشکار نشود .

• هنگامی که توپ به سمت شما می آید بلند  بگوئید مال من است تا با این حرف خطر تصادف با بازیگران دیگر هم تیمی کاهش  یابد و آنها برای گرفتن توپ جلو نیایند .

• درباره کمک های اولیه بهتر است اطلاعاتی را کسب کنید و نحوه برخورد اولیه با خراش ، کشیدگی و پارگی عضلات را بدانید .

• لازم است محل ورزش دسترسی سریع به اورژانس جهت مواد خاصی داشته باشد .

• در صورت پرداخت به والیبال در محیط های باز لازم است قبل از انجام ورزش زمین را از نظر اشیاء تیز یا شیشه بررسی و آنها را جمع آوری کنید .

 

دکتر دانیال شریفی رضوی

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ