- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > رشته های ورزشی/ژیمناستیک


پیشگیری از آسیب های ژیمناستیک

 بیش از 25000 ژیمناست زیر 15 سال و 100000 بالغ در اورژانس بیمارستانها هر سال برای آسیب های مرتبط با ورزش شان درمان شده اند . خیلی از این آسیب ها قابل پیشگیری است و هم ورزشکاران وهم مربیان می توانند خطر این آسیب ها را به وسیله سنجش ایمن قانونی و نصب وسایل مناسب کاهش دهند .

 

                                                                          

کاستن از خطر آسیب های ژیمناستیک

*به یک دکتر برای معاینه پزشکی قبل از شروع تمرین ژیمناستیک مراجعه کنید . تست جسمانی : آمادگی جسمانی شاگردتان را برای ورزش اندازه بگیرید و هر خطر خاص آسیب که او ممکن است داشته باشد را تعیین کنید .

           *خودتان یا شاگردتان را با اسباب و لوازم بی خطر و ایمن مجهز کنید ، و مطمئن شوید که آنها در طی تمرین و مسابقه آن را می پوشند . ژیمناست جوان شما به گاردهای مچ ، دستکش ، کفش ویژه و لایی احتیاج دارد .

 

           *هر زمانی که شما به خود یا شاگردتان برای آسیب مشکوک شدید فورا ً به یک پزشک مراجعه کنید . همه نظرات پزشکی را برای بازگشت سریعتر دنبال کنید و یک ارزشیابی  مثبت پزشکی بگیرید قبل از اینکه به خودتان اجازه دهید به تمرین فصل یا رقابت بازگردید . مورد مهم دیگر این است که همه فعالیت های ورزشی در اولین مرحله وجود درد متوقف شود . جعبه کمک های اولیه را در همه جلسات تمرین و رقابت ها بیاورید . با مربی تان کار کنید . مطمئن شوید که مربی از خطرات آسیب خاصی که ژیمناست های جوان با آن روبه رو هستند آگاه است ، و مکررا ً تأکید کنید که نیاز به ایمنی دارید .

 

 

آسیب های شایع 

ژیمناستیک

 

 

*آغاز مسابقه یا تمرین آزمایش کنید . تجهیزات باید برای پیشگیری از آسیب و برخورد  در شرایط خوب و مناسب باشند . کف زمین باید کف پوش محکم و ثابت داشته باشد تا پایه هر وسیله ای ثابت باشد . مطمئن شوید که زمانی که اجرای جدید دارد یا مانوری را انجام می دهد شاگرد شما از پوشش مناسب و ایمن استفاده  کند . مصر باشید  زمانی که شاگرد شما حرکت جدیدی را یاد می گیرد ، یا حرکت سختی را می آموزد نقطه ها نمایش داده شود . کمک کننده ها در طی تمرین و رقابت در مواردی که شاگرد شما می خواهد فرود بیاید مورد نیاز هستند .

* شاگردتان را با بیان کردن کارهایش در اجراهای پیچیده یا مانورهای سخت حمایت و پشتیبانی کنید . مربی از ترس شاگرد در انجام حرکاتی که او برای انجام آن آماده نیست پیشگیری کند .

* مهم است که ژیمناستیک برای شاگردتان یک فعالیت لذت بخش باشد . تأکید کردن زیاد برای برنده شدن می تواند باعث استرس شاگردتان و افزایش خطر آسیب شود .

 

زهرا بیات

مطالب مرتبط:

*آسیب های کمر و ژیمناستیک 2
*آسیب های کمر و ژیمناستیک 1
*آسیب های شانه و ژیمناست
*ورزشکاران در خطر
*پیشگیری از آسیب های ژیمناستیک
*پیشگیری از آسیب ژیمناستیک
*شکستگی فشاری انتهای استخوان رادیوس
*آسیب های مچ دست و ژیمناست
*پدرو مادر ژیمناست چه کاری را باید انجام دهند ؟
*اصول تغذیه در ژیمناستیک
*اصول تغذیه در ژیمناستیک
*چگونگی پیشگیری ودرمان جراحت های رایج ورزشی - ۱
*ورزش و پوکی استخوان
*مراحل طرح تمرين ساليانه ورزشی
*اهمیت و ضرورت طراحی تمرین
*روان شناسی موفقیت در ورزش
*گرما زدگی و برخورد درمانی با آن
*تصویرسازی ذهنی چیست و چرا به کار می رود ( 2 )
*صرع و ورزش

*بارگیری کربوهیدرات ( carb-loading )
*آسیب و شکستگی مهره های کمر ( spine fracture )
*علل و عوامل ایجاد کننده درد شانه ( Shoulder Pain )
*اقدامات اولیه در شکستگی دست ( بازو ، آرنج ، ساعد ، مچ , انگشتان )

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ