- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > رشته های ورزشی/ژیمناستیک


اصول تغذیه در ژیمناستیک

خصوصیات ورزش
این ورزش از 6 جزء مجزا تشکیل شده است :
-آکروبات های ورزشی
- ژیمناستیک ریتمیک
-ورزش موازی
-ورزش های ترامپولین(توری که درآکروبات از ان استفاده می شود)
- برنامه های ژیمناستیک هنرمندانه زنانه و مردانه.این مقاله بیشتر روی ژیمناستیک هنرمندانه تمرکز دارد.

تمرین
ژیمناستیک کاران حرفه ای به طور متوسط بیش از30 -20 ساعت تمرین میکنند.به طوریکه جلسات تمرین که هر روز صبح و بعدازظهر تشکیل می شود هر کدام حدود 3.2 ساعت به طول می انجامد.
در طول جلسات تمرین ورزشکاران تمرینات تکراری خود را به دفعات انجام می دهند تا مهارت جدیدی را بیاموزند.ورزشکاران از این طریق انعطاف پذیری و قدرت خود را افزایش می دهند و به طراحی حرکات جدید می پردازند.

خصوصیات بدنی
مهارت ژیمناستیک کاران بخصوص زنان در طی 30 گذشته بسیار تغییر کرده است.با توجه به اینکه سختی مهارت ها از دهه 1950و1960 بسیار افزایش پیدا کرده است نیازهای بدنی و حرکات آکروبات در آن پیشرفت زیادی داشته است. امروزه زنان ژیمناستیک کار لاغر اندام و کوچک
جثه اند.این قضیه باعث می شود نسبت قدرت به وزن قرار داشته باشد.این پدیده بسیار به سن وابسته است به این صورت که آنها سعی می کنند در کمترین سن مقرر شده در آن تور نمنت شرکت کنند.
جثه مردان ورزشکار این رشته نیز در طی سال ها تغییر کرده اند و هم اکنون نسبت به ژیمناستیک کاران دهه 1950 جثه کوچک تری دارند. مردان لاغر و عضلانی اند و در عین حال انعطاف کافی را برای انجام دادن مهارت های این رشته را دارا هستند. مردان علاقه مندند که نسبت قدرت به وزن خود را نزدیک به این نسبت در 20 سالگی شان نگه دارند.

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ