- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > رشته های ورزشی/فوتبال


نمونه هایی از تمرینات بی هوازی در فوتبال ( 1 )

٭ مانع تا مانع :
دو مانع را به فاصله 15 متري از يكديگر قرار دهيد. براي مدت 30 ثانيه فاصله بين دو مانع را با سرعت تمام دريبل ‌بزنيد (نسبت كار به استراحت 1 به 2).


٭ ايستادن ناگهاني روي خط :
 روي خط كنار زمين در فاصله‌ي 20 متري از هم تيمي (شروع كننده) كه در مقابل شماست، بايستيد. شروع‌كننده يك پاس زميني را مي‌فرستد. با سرعت به طرف توپ دويده و با يك ضربه به توپ آن را به هم تيمي خود پاس مي‌دهيد، سپس مي‌چرخيد و با سرعت به جاي اول خود برمي‌گرديد. اين تمرين را براي 45 ثانيه تكرار كنيد و بعد جاي خود را با نفر مقابل عوض كنيد (نسبت كار به استراحت 1 به 1).


٭ حركت رفت و برگشت :
 دو مانع را به فاصله‌ي 30 متري از هم قرار دهيد. پشت يك مانع همراه با توپ بايستيد. توپ را با سرعت هر چه تمام‌تر به سمت مانع مقابل حمل ‌كنيد و سپس با توپ به نقطه شروع برگرديد. به مدت 2 برابر زماني كه اين چرخه را كامل كرده‌ايد، استراحت ‌كنيد. 6 الي 10 بار اين تمرين را انجام دهيد.

 
٭ دويدن دنبال توپ دروازه‌بان :
دروازه‌بان درون دروازه مي‌ايستد. دو بازيكن نيز در كنار هر يك از تيرهاي دروازه قرار مي‌گيرند. دروازه‌بان توپي را به زمين مقابل مي‌فرستد و اين دو بازيكن به سرعت براي تصاحب توپ مي‌دوند. بازيكني كه زودتر به توپ برسد، 1 امتياز مي‌گيرد. بعد از هر بار تكرار، بازيكنان به طرف دروازه‌ به صورت آرام مي‌دوند تا دوباره حركت را شروع كنند. هر بازيكني كه زودتر به امتياز 10 برسد، بازي را برده است.


٭ پاس دادن و دنبال كردن:
افراد به گروه هاي سه نفري تقسيم مي‌شوند. دو بازيكن A  و B روي خط دروازه قرار مي‌گيرند و بازيكن A صاحب توپ مي‌باشد. بازيكن C روي خط 18 قدم مي‌ايستد به طوري كه روبروي بازيكنان A و B باشد. A توپ را به C پاس مي‌دهد و به سرعت به نقطه‌اي كه C در آنجاست مي‌دود. بازيكن  C نيز توپ را به B  پاس مي‌دهد و به سرعت به طرف او مي‌دود. بازيكنان  A، B و C تغيير وضعيت خود را به وسيله پاس دادن و سپس دويدن سريع به دنبال پاس خود ادامه مي‌دهند تا زماني كه هر بازيكن 20 بار پاس بدهد و جابجايي انجام شود.


٭ دويدن دونفره با توپ:
دو بازيكن در دايره‌ي وسط زمين قرار مي‌گيرند. يكي از بازيكنان در درون دايره توپ را دريبل مي‌زند و بازيكن ديگر نيز نزديك به او حركت مي‌كند و او را دنبال مي‌كند. بازيكن دريبل‌كننده به دلخواه و هر زمان كه خواست دايره را ترك مي‌كند و به سرعت به سمت يكي از دروازه‌ها يورش مي‌برد. بازيكن ديگر نقش مدافع را بازي مي‌كند و تلاش مي‌كند تا قبل از آن‌كه بازيكن اول توپ را به محوطه جريمه برساند، توپ را از او بگيرد به محض اين‌كه حمل كننده داخل محوطه‌ي جريمه شد مي‌تواند شوت كند، گل بزند و امتياز بگيرد. براي هر گل 1 امتياز تعلق مي‌گيرد. پس از هر تكرار بازيكنان مدافع و مهاجم جاي خود را عوض مي‌كنند. اين تمرين را 10 الي 15 بار تكرار كنيد.

پژوهشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی ( حمید آقا علی نژاد )

مطالب مرتبط :

 *  اصول تمرین بی هوازی در فوتبال                        * نمونه هایی از تمرینات بی هوازی در فوتبال ( 2 )
 * روان شناسی و ورزش                                         * تغذیه در ورزش فوتبال 
 * 
نکات کلیدی پیشگیری از آسیب در فوتبال                * مرگ ناگهانی در ورزش
 * آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها                     * تغذیه قبل از رقابت ورزشی
 * توانبخشی در کشیدگی و پارگی رباط مچ پا 2          * پیچ خوردگی مچ پا
 * تمرین هوازی در فوتبال                                         *احیای قلبی – ریوی (CPR)
 * پیشگیری از آسیب رباط صلیبی قدامی در بانوان      * کیف کمکهای اولیه برای ورزشکاران



مقالات تخصصی مرتبط:

*تاثير مصرف مكمل كربوهيدرات بر پاسخ سلول هاي سيستم ايمني به سه جلسه فعاليت تناوبي شديد 90 دقيقه اي ويژه فوتبال
*بررسي رابطه بين عزت نفس و موفقيت ورزشي در فوتباليست ‌ها و كشتي ‌گيران
*اثر فعاليت تناوبي شديد و مكمل كربوهيدرات بر تغييرات شاخصهاي بيوشيميايي ويژه سلولهاي قلبي (cTnI, CK-MB) در بازيكنان فوتبال
*آسم ناشي از ورزش در فوتباليست‌هاي باشگاههاي تهران
*مقايسه اثر دو نوع وعده غذايي به دنبال كاهش ذخاير گليكوژني بر عملكرد ورزشي، سطح انسولين و گلوكز سرم در ورزشكاران مرد رشته فوتبال
*تأثير دوشيوه تمرينی تداومی و تناوبی هوازی فزاينده و يک دوره بی تمرينی بر برخی شاخص های سيستم ايمنی همورال و سلولی در موشهای صحرايی ماده نپاد


چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ