- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اخبار/اخبار علمی، تحقیقاتی


تحرک بدنی کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد

تحرک بدنی کیفیت خواب را بهبود می بخشدنتایج یک آزمایش جدید نشان می‌دهد افرادی که فعالیت‌های فیزیکی هرچند ناچیز دارند، بهتر از افرادی که ورزش انجام نمی‌دهند به خواب می‌روند.

 

کارشناسان انجمن ملی خواب در شهر «دنور» آمریکا در مطالعه‌ خود دریافتند 56 تا 67 درصد از افرادی که در طول هفته فعالیت‌های فیزیکی دارند، از خواب شبانه راحت‌تری برخوردارند. همچنین تنها 39 درصد از افرادی که فعالیت‌های فیزیکی ندارند، در شبانه‌روز خواب راحتی دارند.

 

افراد می‌توانند با انجام فعالیت‌های فیزیکی سبکی همچون پیاده‌روی و ورزش‌های دیگر از قبیل یوگا، شنا، دویدن و دوچرخه‌سواری خواب راحت‌تری داشته باشند. همچنین یکی دیگر از مواردی که می‌تواند در خوب خوابیدن موثر باشد، نشستن زیاد باشد.

 

یکی از کارشناسان این مطالعه گفت: باید توجه کرد که در این بررسی رابطه میان داشتن فعالیت‌های ورزشی و داشتن خواب خوب تایید شده است، اما نمی‌توان گفت فعالیت‌های ورزشی به خواب افراد کمک می‌کند.

 

به هلت دی نیوز، علاوه بر این افرادی که به طور معمول فعالیت‌های بدنی دارند در فعالیت‌های دیگر خود مثل زمان خوابیدن نیز طبق برنامه عمل می‌کنند که می‌تواند در کیفیت خوابیدن موثر باشد.

منبع: ایسنا

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ