- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اخبار/اخبار علمی، تحقیقاتی


عارضه کاهش قوس کمر در کمین کارمندان

عارضه کاهش قوس کمر در کمین کارمندانبه گفته یک فیزیوتراپ، کارمندان دچار کاهش قوس کمر و افرادی که مشاغل ایستاده دارند دچار افزایش قوس کمر می‌شوند.

 

محمد باقر صداقت جو اظهارداشت: افزایش و یا کاهش قوس کمر هر دو از جمله اختلالاتی هستند که در اثر عادات نادرست زندگی بروز می‌کنند و پیامدهایی را برای فرد به دنبال خواهند داشت.

 

وی با اشاره به اینکه 20 درصد موارد افزایش قوس کمر ارثی است، ادامه داد: این درصد زیاد قابل توجه نیست زیرا می توان با رعایت یکسری موارد از ضایعات بعدی جلوگیری کرد.

 

به گفته این فیزیوتراپ، شیوه‌های نادرست زندگی از مهمترین عوامل بروز قوس کمر است که از زمان کودکی که فرد راه رفتن و ایستادن را آغاز می‌کند، شکل می‌گیرد.

 

وی استفاده از کفش‌های غیراستاندارد و پاشنه بلند، راه رفتن، نشستن و خوابیدن نادرست، ورزش نکردن، اضطراب و افسردگی و ضعیف شدن عضلات و رباط‌های اطراف شکم و کمر را از جمله دلایل کاهش و یا افزایش غیرطبیعی قوس کمر عنوان کرد.

 

وی معتقد است: نحوه کار افراد نیز بر قوس کمر افراد تاثیر دارد به گونه‌ای که کارمندان که بیشتر به سمت جلو خم می شوند دچار کاهش قوس کمر می‌شوند و نظامیان و افرادی که کار آنها بیشتر ایستاده است با افزایش قوس کمر مواجه خواهند شد.

 

صداقت جو با اعلام این که اگر قوس کمر درمان نشود ضایعاتی را برای فرد به دنبال خواهد داشت، تاکید کرد: برای فردی که قوس کمر نرمال دارد فشار روی مهره‌ها به سمت جلو وعقب در تعادل است و اگر این تعادل به هم بخورد، فرد بعد از مدتی دچار آسیب خواهد شد.

 

به گفته این فیزیوتراپ آرتروز، تنگی کانال نخاع، فشار به مهره و غضروف کمر، ورم دیسک و غیره از جمله پیامدهای قوس غیرطبیعی کمر است.

 

وی در خصوص نحوه درمان این مشکل هم یادآور شد: اول باید دلیل بروز قوس کمر را پیدا کرد و درصدد رفع آن بر آمد و همچنین اصلاح شیوه زندگی و عادات نادرست رفتاری نیز می تواند در این زمینه موثر باشد.

 

صداقت جو خاطرنشان کرد: افرادی که قوس زیاد کمر دارند باید عضلات شکمی را تقویت کنند و افرادی که قوس کمر کم دارند باید عضلات پشتی و یا در اصطلاح عامیانه فیله‌ها را تقویت کنند.

 

این فیزیوتراپ درپایان بر لزوم استفاده از کفش طبی و مناسب تاکید کرد و افزود: متاسفانه اکثر ایرانی‌ها از کفش مناسب استفاده نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ