- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اخبار/اخبار علمی، تحقیقاتی


استفاده از روغن زیاد برای سرخ کردن غذا، میگرن را تشدید می کند

مواد چرب و مواد غذایی‌ که با روغن زیاد سرخ می‌شوند عامل تشدید میگرن هستند.

 

كارشناس تغذيه مركز تحقيقات ديابت دانشگاه علوم پزشكي يزد گفت: ميگرن، نوعی اختلال سردرد است که با ترکیب متنوعی از تغییرات عصبی و گوارشی مشخص می‌شود، درد می‌گرن اغلب اوقات به صورت درد ضربان دار یک طرفه است که ابتدا خفیف است و کم کم شدید می‌شود.

 

ناهيد برخورداري مصرف قرص‌های جلوگیری از بارداری و یا در هنگام قاعدگی، كمبود خواب و یا اختلال در الگوی خواب فرد، مصرف بیش از اندازه مسکن‌ها و درمان‌های ضددرد، گرسنگی طولانی مدت (مانند روزه) و تغییرات متناوب فاصله وعده‌های غذایی و مصرف سیگار  را از عواملی دانست که باعث تشدید حملات می‌گرن مي شوند.

 

وي توصيه كرد: مبتلايان به ميگرن در حد امکان از شرایط استرس‌ زا دوری کنند و از تکنیک‌های آرامش بهره مند شوند همچنين حمام، استراحت کردن، ماساژ صورت و گردن و شانه می‌تواند مفید باشد.

 

 

 

پنير، قهوه و بادام زميني ميگرن را تشديد مي كنند

 

وي با بيان اين كه برخی غذا‌ها، نوشیدنی‌ها و افزودنی‌های غذایی می‌توانند باعث تشدید علائم میگرن شوند و  باید از مصرف آن‌ها خودداری کرد  گفت: پنیر، هات داگ، بستنی، قهوه برخی مغز دانه‌ها از جمله بادام زمینی، نوشیدنی‌های الکلی ، انواع افزودنی‌ها در محصولات غذایی مانند مونوسدیم گلوتامات، سدیم نیترات و آسپارتام نیز از دیگر موادغذایی تشدید کننده علائم میگرن هستند.

 

 

 

مصرف غذاي مانده ممنوع!

 

برخورداري با بيان اين كه غذاي مانده و ذخيره غذا به مدت طولاني موجب افزايش میزان تیرامین شده که تیرامین خود یک عامل تشدید کننده علائم میگرن می‌باشد.

 

وي با اشاره به اين كه آجیل‌ها، شکلات، جوانه گندم و صدف خوراکی از منابع غذایی حاوی مس به شمار می‌روند، افزود: مس در متابولیسم آمین‌های فعال کننده رگ‌ها نقش داشته و احتمال بروز حمله می‌گرن را افزایش می‌دهد، پرتقال و گریپ فروت و نارنگی باید از رژیم غذایی حذف شوند، زیرا مرکبات جذب روده‌ای مس را افزایش می‌دهند و ممکن است در فرآیند آغاز حمله‌های می‌گرن نقش داشته باشند

 

اين كارشناس تغذيه در ادامه متذكرشد: مرغ، خروس و بوقلمون و غذاهای پروتئین دار نظیر تخم مرغ، گوشت گاو و حبوبات باید در هر وعده غذایی اين بيماران گنجانده شوند.

 

 

 

سیب، گلابی، گیلاس، زردآلو میان وعده‌ غذایی مناسب

 

وي همچنين خاطرنشان كرد: سیب، گلابی، گیلاس، زردآلو و انگور میوه‌هایی هستند که مصرف آن‌ها موجب افزایش منظم قند خون می‌شود. این میوه‌ها میان وعده‌های غذایی بسیار خوبی برای حفظ و کنترل قند خون هستند.

 

برخورداري ادامه داد: بررسی‌ها همچنین نشان می‌دهد که برخی از محصولات مانند روغن زیتون که سرشار از اسیدهای چرب مفید امگا ۹ هستند، می‌توانند با خطر بروز این اختلال روانی مقابله کنند

 

 

 

هفته‌‌ای سه بار ماهی مصرف كنيد

 

وی خطاب به مبتلایان به میگرن توصیه کرد: هفته‌‌ای سه بار ماهی (کبابی، بخارپز یا آبپز) را در رژیم خود قرار دهید، اسیدهای چرب امگا-۳ به کاهش تکرر سردرد‌ها کمک می‌کنند

 

وی مصرف سبزیجات و میوه‌های تازه، زیتون، سیر، زنجبیل، چغندر، خیار، آب هویج، کرفس، جعفری و اسفناج را از دیگر. غذاهای مفید برشمرد و عنوان کرد: رژیم سالم و کنترل مناسب وزن، بدن و ذهن را قوی‌تر خواهد کرد.

منبع: وب دا

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ