- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اخبار/اخبار علمی، تحقیقاتی


نکات تغذیه ای مناسب برای کودکان فعال و ورزشکار

برای تامین انرژی کربوهیدرات را هدف قرار دهید

کربوهیدراتها اصلی ترین منبع انرژی در تمرینات ورزشی و عمده ترین سوخت برای مغز هستند.

ذخائر کربوهیدرات ( گلیکوژن) در بدن محدودند. بنابراین بچه ها باید هر روز این ذخائر را پرکنند.

بیشترین منابع غذایی کربوهیدراتی: ماکارونی، برنج، نان، شیر، ماست، غلات، میوه جات و سبزیجات.

 

پروتئین آجرهای ساختمانی بدن

پروتئین در ساخت عضلات، مقابله با عفونتها، تامین و کنترل رشد بافتها و نگهداری بدن

با اینکه پروتئین اهمیت دارد یک رژیم پروتئین توصیه نمی شود و جایگزینی کربوهیدرات با پروتئین می تواند روی عملکرد درست ورزشی تاثیر نامطلوب داشته باشد. بدون کربوهیدرات کافی ورزشکار به سرعت خسته می شود و انرزی برای تمرین یا مسابقه ندارد.

بهترین منابع غذایی پروتئین: گوشت، مرغ، ماهی، پنیر، شیر و ماست و حبوبات و مغزها هستند

بعضی از چربی ها را فراموش نکنید

یک رژیم پرچرب سالم نیست و همینطور هم یک رژیم بدون چربی.

داشتن بعضی از چربی ها در رژیم غذایی برای سلامتی مهم است و کلید تامین انرژی برای ورزشکاران جوان می باشد.

به غذاهای کم چرب بجای غذاهای بدون چربی روی بیاورید.

منبع: http://www.tehran-sportmedicine.ir

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ