- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اخبار/اطلاعات عمومی


چه كساني چگونه و چرا ورزش كنند

اولين شرايط مناسب براي ورزش‌كردن؛ كفش مناسب، لباس راحت و محيط فارغ از آلودگي و بهترين زمان براي ورزش‌كردن عصرهاست. ورزش‌كردن بايد در دماي مناسب، نه سرما و گرماي زياد انجام پذيرد و با در نظرگرفتن اين شرايط، ورزش اثرات ايده‌آل و خوبي خواهد داشت. بهترين اوقات ورزش، پس از خروج غذا از معده و كامل‌شدن هضم است، ورزش‌ كردن بلافاصله پس از غذا مضر است، همچنين ورزش حين گرسنگي نيز توصيه نمي‌شود. شروع ورزش بايد با حركات آهسته باشد و بتدريج حركات سخت‌تر شود و به حدي برسد كه قوت فرد ورزشكار مي‌تواند تحمل كند و سپس دوباره بتدريج آهسته‌تر شود تا فرد از ورزش باز ايستد. براي ورزش‌كردن از نظر جسمي، شرايط افراد قابل توجه است. آقايان بالاي 55 سال و خانم‌هاي بالاي 45 سال مشروط بر اين كه سابقه بيماري بخصوص بيماري قلبي - عروقي نداشته باشند، امكان فعاليت و ورزش‌كردن را دارند. چنانچه افرادي كمتر از اين سن باشند، ولي سابقه مصرف سيگار يا سابقه بيماري قلبي يا مواردي مشابه را داشته باشند بايد قبل از ورزش‌كردن بررسي شوند و سپس ورزش كنند تا علاوه بر دريافت خواص و فوايد ورزش از عوارض احتمالي آن به دور باشند.

منبع: جام جم آنلاین

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ