- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > روانشناسی ورزشی/ورزش و سلامت روان


ورزش و بهبود خلق


پیش زمینه
فعالیت فیزیکی منظم یا همان ورزش در کنار بهبود قدرت و توان  عضلانی سبب بهبود روحیه و خلق و خوی افراد شده در کاهش استرس های روزانه و تقویت ارتباط افراد با یکدیگر  نقش مهمی می تواند داشته باشد . نه تنها افرادی که خلق پائینی دارند از ورزش سود می برند آنها هم که احساس شادی دارند می توانند با انجام ورزش در استمرار این روحیه خود و تقویت آن سهیم باشند . تنها لازم است که به فکر ورزش بود و ورزشی را انجام داد که از انجام آن لذت وافری می بریمورزش  و  بهبود خلق


چه ورزشهایی مفیدند 
• به طور کلی برای تقویت روحیه بهترین ورزش ورزشی است فرد از انجام آن لذت می برد
• ورزشهایی که در آنها حرکات ریتمیک و تکرار  شونده وجود داشته باشند در بهبودی خلق موثرترند
• ورزشهایی که ضربان قلب را بیشتر بالا می برند ( ورزشهای هوازی ) نیز برای این منظور مفید ترند
• ورزشهایی که انجام آنها مهارت چندانی نخواهد و فرم لازم نباشد برای انجام حرکات ورزشی تمرکز زیادی کند نیز برای بهبود روحیه  مفیدترند چرا که فرد فرصت لذت از محیط یا همان صحبتی با دوستان را بیشتر دارد
• ورزشهای غیر رقابتی نیز  برای  این مقصود مفیدترند


نمونه یک برنامه ورزشی روزانه
• صبح : گرم کردن با حرکات جهشی در جای  بالا و پائین پریدن به مدت 10 دقیقه
• ظهر : مقداری غذای سبک به همراه خود بردارید و به پیاده روی سبک بپردازید
• عصر و شب : قبل و بعد از شام یک پیاده روی سبک انجام دهید به طوریکه ضربان قلب شما به 60 – 80 درصد حداکثر ضربان نرمال برای سن شما برسد به یاد داشته باشید دیدن مزایا و منافع ورزش کار سختی نیست کافی است پس از جلسه تمرین چهره خود را در آینه نگاه کنید

مطالب مرتبط:

*مدیریت استرس ( 1 )                                           
*
مدیریت استرس ( 2 ) 

*ورزش و مدیریت استرس                                       
*روان شناسی ورزشی كاربردي 

*
ورزش و بهبود خلق                                              
*
عزت نفس ( اعتماد به نفس )
*تمرینات شل کننده کاهش دهنده استرس               
*
اضطراب رقابتی در ورشکاران 

*آسیب های ورزشی, پیشگیری و درمان                  
*روان شناسی و ورزش 
*
روش های کنترل خشم                                            
*
سندرم پیش از قاعدگی و ورزش
*اعتیاد به ورزش ( وابستگی ناسالم به ورزش )        
*
خصوصیات درمانی رنگ قرمز
*بررسی های لازم بانوان قبل مسابقات                    
*
بی اشتهایی عصبی در بانوان ورزشکار

پایان نامه و مقالات مرتبط:

 *بررسی رابطه ناهنجاری های اندام فوقانی با برخی جنبه های روانی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه شهرستان شوش دانيال
 *تاثير سبك هاي مقابله با استرس بر موفقيت ورزشي
 *تاثير يك دوره بازتواني قلبي بر استرس هاي سايكولوژيك در يك جمعيت ايرانی
*منابع پيش بيني كننده اعتماد به نفس ورزشي در سطح عملكرد دختران ژيمناست
*مقايسه اعتماد به نفس ورزشي در بين ورزشكاران رشته هاي مشت زني، كشتي و وزنه برداري و همبستگي آن با نخبگي و سابقه
*مقايسه اعتماد به نفس ورزشي (صفتي و حالتي) مردان ورزشكار رشته‌هاي هندبال و دوو ميداني شهرستان و دانشگاه تربيت معلم

 دکتر دانیال شریفی رضوی

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ