- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > آسیب های ورزشی/آسیب سر و گردن


کشیدگی در عضلات گردن (Neck sprain )

تعریف
در گردن عضلات کوچک در اطراف مهره های گردن و عضلات بزرگتر در سطح گردن قرار  دارند. این عضلات می توانند در اثر علل متفاوتی دچار پارگی و کشیدگی شوند.پارگی و کشیدگی عضلات گردن

علل
عمدتاً کشیدگی و پارگی تاندون ها و عضله های گردن در اثر ضربات وارد شده به آن در طی برخورد های ورزشی رخ میدهد. آسیب شلاقی گردن هم از سایر علل کشیدگی و پارگی عضلات گردن است

علائم
• درد به دنبال اصابت ضربه به گردن
• حساسیت محل کشیدگی عضله در لمس حساسیت روی مهره های گردن بدنبال آسیب شلاقی گردن
• تشدید درد با برگرداندن گردن به قسمت مقابل ضایعه یا با خم کردن سر به جلو یا عقب
• اسپاسم عضلات صدمه دیده
• اسپاسم عضلات صدمه دیده می تواند منجر به سردرد شود
• امکان دارد درد بلافاصله بعد از آسیب شروع شود یا چند ساعت بعد از آسیب شروع گردد
• گاهی گیجی، احساس سوزش یا سوزن سوزن شدن در محل آسیب وجود دارد

درمان
• بلافاصله بعد از آسیب و شروع درد باید از یخ درمانی به مدت 30-20 دقیقه بصورت6-3 مرتبه در روز به مدت3-2 روز استفاده شود
• امکان دارد پزشک شما برای کاهش درد و التهاب از داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی استفاده کند
• چنانچه بعد از چند روز یخ درمانی و دارو درمانی درد و اسپاسم گردن ادامه یابد امکان دارد پزشک از گرما درمانی استفاده کند.باید کیسه آب گرم به مدت 30-20 دقیقه هر 4-3 ساعت روی محل قرار گیرد تا درد رفع گردد
تناسب و سلامت ( انعطاف پذیری )
آسیب های ورزشی ناحیه گردن
گرفتگی و اسپاسم عضلات

علائم چه مقدار طول می کشد
مدت زمان بهبودی به فاکتورهای مختلفی مثل: سن فرد، سطح سلامتی فرد، شدت کشیدگی عضله، وسعت کشیدگی عضلات و سابقه وجود یا عدم وجود آسیب قبلی مشابه بستگی دارد. در صدمات خفیف طی چند هفته علائم رفع می گردد.

جلوگیری از صدمات و کشیدگی عضلات گردن
با تقویت قدرت و انعطاف عضلات گردن به بهترین نحو می توان از کشیدگی و پارگی آن جلوگیری نمود چنانچه موقعیت شغلی یا ورزشی شما به گونه ای است که در ساعات روز مدت زیادی گردن در یک حالت خاص قرار می گیرد(مثل نشستن طولانی پشت میز کامپیوتر) هر از چند گاهی از آن حالت خارج شوید و عضلات گردن را با حرکات گردن منقبض و شل کنید. اغلب صدمات گردن در اثر ضربات قابل پیشگیری نیستند.

مطالب مرتبط:
 * 
اسپاسم و گرفتگی عضله 
                                * آسیبهای گردن در ورزش
 *  آسیب و ضربه مغزی در ورزش                            سوالات رایج در زمینه آسیب های نخاعی
 * اصول پیشگیری از آرتریت و التهاب مفاصل             * سر درد ناشی از ورزش   
 * آسیب و شکستگي بينی                                     علل موثر در گرفتگی عضلانی  
 * آسیب شبکه بازویی                                            * عوامل و شرایط ایجاد کننده کمر درد

 * اسپاسم و ضايعه نخاعی                                         *شکستگی و آسیب صورت 
 * چه کسانی از ماساژ سود می برند                             *
تمرینات تن آرامی کاهش دهنده استرس
 * کشیدگی و اسپاسم عضله ذوزنقه ای                  * ورزش در بیماران مبتلا به سرطان
 * ورزش درمانی در بهبود دردهای کتف                    * عفونت گوش خارجی در ورزش
 *
ام آر آی ( مزایا , ریسک ها و کاربردها )                 * هشت اصل اولیه و پایه پیلاتس
 * آسیب سه گانه در ورزش بانوان                           * كنترل تورم و درد در آسیبهای ورزشی
 * شکستگی های فشاری(استرسی)                      * عوارض آسیب نخاعی
 * آسیب و شکستگی مهره های کمر                        *  خرخر شبانه و ورزش 
 * فیزیوتراپی در صدمات اسکلتی عضلانی                 * گرمادرمانی در آسیب های ورزشی
 * کاربردهای ماساژ در ورزش                                  * آسیب ورزشی رباط صلیبی (متقاطع) قدامی زانو 


مقالات و پایان نامه مرتبط:
  *
بررسي فراواني موارد آسيبهاي فك و صورت در ورزشكاران عضو فدراسيون‌ هاي مختلف ورزشي در ايران در سالهاي 1377 تا 1380

 

دکتر دانیال شریفی رضوی


 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ