- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اخبار/اخبار علمی، تحقیقاتی


نوشيدن آب قبل از غذا بهترين راه براي كاهش وزن است
به نقل از تاي ايندين نيوز، دانشمندان گزارش داده اند كه نوشيدن تنها دو ليوان آب قبل از غذا مي تواند به كاهش وزن منجر شود.
'برندا داوي ' از 'ويرجينيا تك' در 'بلاكسبرگ' گفت: در اين مطالعه اخير دريافته ايم كه در طول 12 هفته ، افرادي كه قبل از سه وعده غذايي خود در روز آب مي نوشيدند حدود پنج پوند (حدود دو كيلوگرم و نيم ) بيشتر از افرادي كه نوشيدن آب را افزايش ندادند كاهش وزن داشتند.
دليل ساده اين كاهش وزن اين است كه نوشيدن آب قبل از صرف غذا موجب پر كردن معده با ماده اي مي شود كه هيچ كالري ندارد و در نتيجه صرف آب انسان احساس سيري بيشتري مي كند و در وعده هاي غذايي خود غذاي كالري دار كمتري مصرف مي كند.
با وجود اينكه ميزان دقيقي براي مقدار آبي كه انسان بايد بنوشد وجود ندارد اما كارشناسان توصيه مي كنند كه تشنگي مي تواند راهنماي اكثر افراد سالم براي نوشيدن آب باشد.
با اين وجود بر اساس توصيه هاي عمومي براي نوشيدن، زنان بايد در روز حدود 9 فنجان انواع نوشيدني از جمله آب بنوشند و مردان حدود 13 فنجان مايعات مصرف كنند.
چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ