- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > اخبار/اخبار همایش و کنگره ها


متخصص تغذيه : کنکوريها صبحانه و ميان وعده را فراموش نکنند
نکنند
تهران - يک متخصص تغذيه گفت : مصرف صبحانه و ميان وعده براي داوطلبان کنکور موجب تامين انرژي کافي در بدنشان و تقويت حافظه مي شود.
دکتر" عباس صفوي " :نيازهاي تغذيه اي به دليل رشد مغز بسيار مهم است و سيستم بدني داوطلبان کنکور با توجه به فعاليت مغز در زمان مطالعه دروس به کربوهيدارت ها و ويتامين هاي مختلف نياز دارد.
وي با بيان اينکه پروتئين سبب رشد و ترميم بافت هاي سلولها مي شود، گفت: گروه غذايي نان ، غلات ، برنج ، ماکاروني، برنجک و گندم که به صورت بسته بنديهاي کيفي در بازار عرضه شده اند ، براي تامين پروتئين لازم بدن اين داوطلبان مناسب هستند.
صفوي ، کره و خامه را نيز منبع سرشاري از انرژي دانست و افزود: براي ميان وعده بهتراست نان ،پنير و خرما مصرف و از کوکو سيب زميني و کيک نيز براي تامين ويتامين هاي مختلف بدن مي توان استفاده کرد.
وي ، خرما را سرشار از ويتامين "ب " دانست و گفت :مصرف روزانه چهار عدد خرما براي بدن مناسب است چرا که 300 کيلو کالري دارد .
استاد دانشگاه علوم پزشکي ، مصرف غذاهاي آرام‌بخشي از جمله شير، ماست، دوغ، سوپ جو، سوپ تره فرنگي و سوپ قارچ را در شب قبل از امتحان توصيه کرد و افزود: رعايت تنوع، تعادل و تناسب تغذيه‌اي در طول سال حايز اهميت است و داوطلبان کنکور ضمن رعايت تنوع غذايي بايد از افراط و تفريط در تغذيه شب امتحان پرهيز کنند ،زيرا پرخوري سبب عدم تمرکز در يادگيري و کم خوري نيز موجب کاهش توان فکري مي‌شود.
صفوي با بيان اينکه داوطلبان بايد با خواب به موقع و کافي در طول دوران مطالعه قدرت تمرکز ذهني خود را افزايش دهند، افزود: با خواب مناسب و کافي آمادگي مغز براي درک بهتر مطالب افزايش مي‌يابد.
وي با اشاره به اينکه باور اشتباهي در بين خانواده مرسوم بوده که خوردن مواد قندي در تامين انرژي مورد نياز بدن موثر است ، تصريح کرد:مواد قندي نه تنها اثر مفيدي بر کارايي مغز نداشته بلکه با افزايش سطح خوني قند، انسولين خون را افزايش داده و سبب هدايت قند به درون سلول مي‌شود که نتيجه آن احساس خستگي و بي‌حالي براي فرد است.
به گفته صفوي، هر چند در دوران پرالتهاب قبل از آزمون فرصت کافي براي رفع کم‌خوني وجود ندارد اما کم خوني و عدم دسترسي مواد معدني با ارزش نظير روي و آهن بايد با استفاده از گوشت‌هاي قرمز کبابي يا آب پز رفع شود. همچنين مصرف آبزيان براي تامين امگا سه ، ويتامين‌هاي گروه ب و يد به رفع اين کمبودها کمک مي‌کند.
بر اساس گزارش سازمان سنجش کشور ، امسال يک ميليون و 287 نفر در 390 شهرستان کشور در کنکور سراسري که قرار است اواخر اين هفته برگزار شود، شرکت مي کنند.
چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ