|
دانشمندان اعلام کردند: مصرف مواد غذايي مانند کرفس و جعفري که سرشار از فلاونوييد اپي ژنين طبيعي هستند، از ابتلا به سرطان خون پيشگيري مي کند.
دکتر "مايکل پپلن باش" از دانشگاه "گرونينگن هلند"، گفت: آزمايش هاي انجام شده نشان مي دهد که اپي ژنين -- که يک ماده فراوان در ميوه و سبزيجات است -- مي تواند از تشکيل دو نوع سلول در سرطان خون جلوگيري کند و فرصت بقا را از آنها بگيرد. وي افزود: اين يافته ها نشان مي دهد که اپي ژنين در پيشگيري از ابتلا به سرطان خون موثر است. وي در عين حال هشدار داد: اين مطالعه همچنين نشان داده است که اين ماده از خواص مقاومت در برابر شيمي درماني برخوردار است که مي تواند در درمان هاي استاندارد براي افراد مبتلا به سرطان خون اختلال ايجاد کند. اين محقق در يک مطالعه که در مجله Cell Death and Disease scientific منتشر شده، نوشته است: اپي ژنين مي تواند يک عامل بازدارنده مفيد در بروز سرطان خون باشد، اما نبايد همزمان با انجام شيمي درماني مصرف شود زيرا اين ماده مي تواند در اثرات مثبت درمان اختلال ايجاد کند. فلاونوئيد ترکيباتي با خواص آنتي اکسيدان هستند که از سلول ها در برابر آسيب هاي ناشي از مولکول هاي اکسيژن محافظت مي کنند. مطالعاتي که پيش از اين انجام شده بود نشان مي دهد اپي ژنين که در کرفس، جعفري ، سس گوجه فرنگي و ساير غذاهاي گياهي يافت مي شود در پيشگيري از ابتلا به سرطان تخمدان موثر است.
|