- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > پزشکی و ورزش/ورزش و سیستم ادراری تناسلی


ورزش های تقویت کننده عضلات کف لگن ( Kegel exercise )

پیش زمینه ( آخرین ویرایش 11/12/87 )
ورزش کگل یک سری ها نورهای ورزشی هستند که با هدف تقویت عضلات حمایت کننده مقعد و واژن در کف لگن عمل می کنند. این ورزش ها در کنترل بی اختیاری مدفوع و ادرار و تقویت عضلات اطراف واژن و جلوگیری از پرولاپس یا افتادگی رحم هم موثرند. مهمترین عضله ای که در این وزش ها تقویت می شود عضله به نام پوبوکوکسیژئوس ( pc ) است که این عضله  u شکل است و از پشت قسمت قدامی لگن شروع شده و به سمت عقب لگن می رود و به استخوان دنبالچه ای در عقب لگن اتصال می یابد و در طول مسیر خود واژن در خانم ها و مقعد را در هر دو جنس حمایت می کند.

مزایای تقویت عضلات کف لگن
• جلوگیری از افتادگی رحم بخصوص به دنبال زایمان و نیز در زنان یائسه
• تسهیل امر زایمان و کاهش درد زایمان در زنان حامله
• کمک به رفع اختلالات جنسی در آقایان مثل انزال زودرس و کمر درد بعد انزال
• کمک به کاهش مواردی مثل بی اختیاری ادرار و مدفوع بخصوص پس از جراحی پروستات , زایمان و در دوران یائسگی یا شکستگی لگن

عضله پوبوکوکسیژئوس کجاست
برای یافتن این عضله کافی است در هنگام ادرار کردن سعی کنید جریان ادرار را متوقف کنید برای این امر لازم است که این عضله در کف لگن انقباض یابد و شما می توانید با لمس کف لگن آنرا و انقباض آنرا حس کنید.

ورزش در دوران بارداری
کمر درد (علل , علایم , پیش گیری و درمان)
آسیب رباط صلیبی قدامی زانو ( ACL injuries )

ورزش های کگل
• ورزش های سیکل بلند :
1) عضله پوبوکوکسیژئوس ( pc ) را منقبض کنید و این انقباض را 10 ثانیه حفظ کنید.
2) عضله را از حالت انقباض خارج و به مدت 10 ثانیه شل کنید.
3) این سیکل را 15 مرتبه تکرار کنید . پس از پایان این امر 1 دقیقه عضلات را شل کنید و ورزش های سیکل کوتاه را انجام دهید.

 ورزش های سیکل کوتاه :
1) عضله pc  را به مدت یک ثانیه منقبض و سریعا به مدت یک ثانیه شل کنید.
2) این سیکل های یک دقیقه ای انقباض و انبساط را 10 مرتبه تکرار کنید.

• در انجام ورزش های فوق به صورت عادی تنفس کنید و از انقباض عضلات شکم بپرهیزید . توجه به شل کردن مناسب عضلات کف لگن در کنار انقباض مناسب آنها اهمیت دارد ولازم است سیکل های منظم انقباض –  انبساط صورت گیرد.

صفحه تناسب و سلامت

توانبخشی و ورزش درمانی در گردن درد
 
تغذیه در ورزش فوتبال

چه مقدار ورزش کنیم 
لازم است روزانه هر دو نوع ورزش فوق انجام شود که زمان معادلی 10 دقیقه طول خواهد کشید.  اثرات این ورزش ها را طی یک ماه بعد از شروع آن حس خواهید نمود.

مطالب مرتبط :
 * بی اختیاری ادراری در هنگام ورزش در زنان       * ورزش در خلال حاملگي                                *  تاثیر یائسگی بر روابط جنسی
 * اسپاسم و ضايعه نخاعی                                  * سندرم روده تحریک پذیر و ورزش                   * توده های خوش خیم و بدخیم بدن
 * دیابت و ورزش                                                * سندروم پیش از قاعدگی و ورزش                  * یبوست و ورزش
 کشیدگی عضلات جلوی شکم                           * اسهال ناشی از مسافرت های ورزشی                 * پیچ خوردگی مچ پا 
 له شدگی و درد لگن                                           * توانبخشی در سندرم درد پاتلو فمورال           * احیای قلبی – ریوی (CPR)
 عفونت باکتریایی پوست در ورزشکاران                       *
ورزش و پوکی استخوان                               * ورزش در خلال حاملگي
 *
پارگی ها و آسیب رباط , تاندون و عضله             سرطان روده بزرگ و ورزش                                 * فواید ورزش در زنان
 * بیماری اسگود شلاتر (درد جلوی زانو در نوجوانان )        *
گرمادرمانی در آسیب های ورزشی                * ورزش در بیماران مبتلا به سرطان
 *
آسیبهای اسکلتی عضلانی ( شکستگی )           * سرما درمانی آسیب های اسکلتی عضلانی    * دیابت و ورزش 
 *
بانداژ الاستیک محل آسیب و جراحت                  * آسیب های ورزشی در فوتبالیست ها            * اختلال اضطرابی منتشر 
 *
راهنمای انجام ورزش سالم                              * کمک های اولیه در آسیب های ورزشی          * فواید ورزش هوازي ( ورزش ايروبيك 
 *
اعتیاد ورزشی ( وابستگی به ورزش )               * گرم کردن قبل از ورزش برای جوانان                       * ورزش پيشگيري از درد کمر )
 ورزش و آکنه پوست                                             * درد ساق در ورزشکاران                               * اصول اساسي كاهش وزن
 اهمیت آب و مایعات در ورزش                                 *
آسیب سه گانه در ورزش بانوان                     * ورزش و درمان چاقی

اخبار مرتبط:
  * تيامين ( ویتامین B1 ) مانع از آسيب كليوي در بيماران ديابتي مي‌شود
  * كمبود پتاسيم در بدن به بالا رفتن فشار خون منجر مي‌شود

 

دکتر دانیال شریفی رضوی

 

 ual disturbance اختلالات جنسی و مشکلات زناشویی انزال زودرس و درد هنگام نزدیکی تاثیر ورزش در تاخیر انزال کمر درد بدنبال نزدیکی سکس قبل از رقابت ورزشی رابطه جنسی تاثیر ورزش بر جذابیت جنسی و سکسی مردان و زنان بی اختیاری ادرار بدنبال رابطه جنسیSex sexual disturbance اختلالات جنسی و مشکلات زناشویی انزال زودرس و درد هنگام نزدیکی تاثیر ورزش در تاخیر انزال کمر درد بدنبال نزدیکی سکس قبل از رقابت ورزشی رابطه جنسی تاثیر ورزش بر جذابیت جنسی و سکسی مردان و زنان بی اختیاری ادرار بدنبال رابطه جSex sexual disturbance اختلالات جنسی و مشکلات زناشویی انزال زودرس و درد هنگام نزدیکی تاثیر ورزش در تاخیر انزال کمر درد بدنبال نزدیکی سکس قبل از رقابت ورزشی رابطه جنسی تاثیر ورزش بر جذابیت جنسی و سکسی مردان و زنان بی اختیاری ادرار بدنبال رابطه جنسینسیSex sexual disturbance اختلالات جنسی و مشکلات زناشویی انزال زودرس و درد هنگام نزدیکی تاثیر ورزش در تاخیر انزال کمر درد بدنبال نزدیکی سکس قبل از رقابت ورزشی رابطه جنسی تاثیر ورزش بر جذابیت جنسی و سکسی مردان و زنان بی اختیاری ادرار بدنبال رابطه جنسیSex sexual disturbance

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ