- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > ورزش و گروههای سنی/ورزش و تناسب در سالمندان


روش های کاهش از دست دادن تعادل و افتادن در سالمندان

توصیه های کلی
• هنگامی که از بستر برمی خیزید در کنار لبه تخت بنشینید و قبل از برخاستن از بستر مطمئن شوید که گیج یا خواب آلوده نیستید.
• هر روز صبحانه را حتما میل کنید چرا که عدم صرف صبحانه می تواند به بی حالی و گیجی و افزایش احتمال برخورد با اشیاء و افتادن منجر شود.
• چنانچه حیوانات خانگی را نگه داری می کنید به آنها توجه داشته باشید تا در جلوی راه شما نباشند یا بر روی شما نپرند و سبب افتادن شما شوند.
• چنانچه به خاطر ضعف یا هر دلیل دیگری راه رفتن مطمئنی ندارید از عصا استفاده کنید.ورزش و تناسب در سالمندان

توصیه های مهم برای حمام رفتن
• هرگز برای ایستادن به جا صابونی یا نگه دارنده حوله تکیه ندهید چرا که در صورت سر خوردن
   نمی توانند وزن شما را تحمل کنند و تکیه گاه مناسبی نیستند.

• قبل از راه رفتن داخل حمام کف های صابون را بخوبی بشوئید تا از احتمال سر خوردن بکاهید.
• چنانچه مستعد به افتادن هستید ازیک صندلی برای نشستن داخل حمام استفاده کنید.
• درب حمام را قفل نکنید چرا که در صورت رخ دادن حادثه احتمالی دیگران نمی توانند به سرعت به شما کمک کنند.

توصیه های مهم برای راه پله
• هرگز اجسامی را که جلوی دید شما را می گیرند در هنگام بالا یا پائین رفتن ازپله جابجا نکنید.
• گرفتن یک دست به نرده های کنار راه پله برای راه رفتن بسیار مهم است.
• روی بالا یا پائین رفتن از پله تمرکز کنید و کمتر به صداهای اطراف توجه کنید.

توصیه های مهم برای خواب
• لباسهای خود را در نزدیکترین محل به تختخواب قرار دهید که به آسانی به دراز کردن دست آنها را بتوانید بیابید.
• از دمپانی غیر لغزنده ترجیحا از جنس پنبه ای یا چرمی استفاده کنید.
• عینک خود را در کنار رختخواب داشته باشید تا چنانچه خواستید راه بروید در دسترس شما باشد.

سایر توصیه ها
• درب های کابینت را پس از استفاده ببندید.
• لباسهایی که کاملا اندازه شما هستند استفاده کنید و از پوشیدن لباس های تنگ یا گشاد پرهیز کنید.
• هرگز لباس ها یا روزنامه را روی زمین رها نکنید چرا که می تواند سبب سر خوردن شما شوند.

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ