- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > رشته های ورزشی/فوتبال


نکات کلیدی پیشگیری از صدمات ورزشی در فوتبال

نکات کلیدی در پیشگیری از آسیبهای ورزشی در فوتبال

 
• همواره قبل از پرداختن به فوتبال خود را گرم کنید . تحقیقات نشان داده اند که در صورت عدم گرم کردن مناسب عضلات مستعد آسیب دیدگی هستند . گرم کردن با پریدن در جا یا راه رغتن سریع به مدت 3- 5 دقیقه و سپس انجام حرکات کششی به مدت 10 – 5 دقیقه بسیار برای این منظور مفید است . پیشگیری از صدمات  ورزشی در فوتبال

• حتما از ساق بند مناسب که سبک و محکم است استفاده نمائید .

• کفش های ورزشی با استوک های ثابت یا کفی دندانه دار برای فوتبال مناسب است . کفش هایی که استوک های پیچی دارند هرچند برای مسابقه در شرایط خاص مناسب ترند اما احتمال آسیب دیدگی در آنها بیشتر است .

• در هنگام فوتبال در زمین خیس از توپ های غیر جاذب آب استفاده کنید . توپ های چرمی چون آب را به خود جذب می کنند خیلی سنگین می شوند و فرد را مستعد آسیب دیدگی می کنند .

• بعد از زدن گل از دروازه آویزان نشوید یا درون دروازه ننشینید چرا که احتمال آسیب در این شرایط چه به دنبال سقوط و چه به دنبال اصابت توپ به شما افزایش می یابد .

• زمین ورزشی باید مناسب باشد گودی های زمین باید برطرف شود و آشغال های زمین نیز تمیز شوند .

• درباره کمک های اولیه خراشیدگی ها ، بریدگی های صورت و کشیدگی های عضله باید ورزشکار کمی آموزش های مقدماتی را فرا گیرد .

• همواره باید در کنار محل ورزش کمک های اولیه برای شرایط اورژانس موجود باشد یا امکان دسترسی به آمبولانس در اسرع وقت امکانپذیر باشد تا در مواردی مثل شکستگی ها ، بیهوشی فرد به دنبال ضربه و ....... وی را به اورژانس انتقال دهند .

دکتر دانیال شریفی رضوی

 

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ