- _UCONTENTS
 

خانه ارسال نظرات تعرفه تبلیغات درباره ما عضویت تالار گفتگو نقشه سایت e خدمات الکترونیک

اورژانسهای ورزشی

آسیب ورزشی

توانبخشی ورزشی

رشته های ورزشی

روانشناسی ورزشی

پزشکی و ورزش

تغذیه ورزشی

ورزش بانوان

تناسب و سلامت

 خانه > تناسب و سلامت/ورزش های قدرتی


ده دلیل مهم برای بلند کردن وزنه

1) به شما کمک می کند تا چربی از دست بدهید.

وقتی وزنه بلند می کنید ، بدن تان بافت ماهیچه بدون چربی می سازد که از لحاظ سوخت و ساز فعال تر از چربی است. وقتی عضلات افزایش می یابد ، سوخت و ساز هم بالا می رود که به این ترتیب در طول روز کالری های بیشتری را می سوزانید. تمرین قدرتی منظم ، به اندازه ورزش قلبی برای سوزاندن چربی و متناسب شدن آن مهم می باشد.

2) شما را قوی می کند.

ممکن است بدیهی به نظر آید که بلند کردن وزنه می تواند شما را قوی تر می سازد... اما چیزی که برخی افراد فراموش می کنند این است که بلند کردن وزنه شما را تنها برای انجام تمرینات قوی تر نمی کند ، بلکه در دیگر زمینه های زندگی تان هم شما را قوی تر می سازد. وقتی به طور منظم وزنه بلند می کنید ، چیزهای دیگر هم کمی آسانتر می شوند – مثل حمل چیزهایی که از بازار خریداری کرده اید ، کار منزل ، باغبانی ، بلند کردن بچه ها و غیره . و فراموش نکنید ، علاوه بر قوی تر کردن عضلات ، استخوان های شما را هم قوی تر می سازد که می تواند به کاهش یا حتی کنترل پوکی استخوان کمک کند.

تمرينات ورزشي پيشگيري از آسيب های ورزشی
ورزش های قدرتی

3) خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد.

نکته خوب در مورد تمرین قدرتی این است که ، نه فقط عضلات و استخوان ها بلکه همه چیز را تقویت می کند. وقتی وزنه بلند می کنید ، بافت پیوندی را هم – رباط ها و زرد پی ها – تقویت می کند. تقویت بافت پیوندی به شما کمک می کند به کار در شرایط سخت ادامه دهید و شما را در برابر آسیب ها محافظت می کند.

4) درد آرتروز را می تواند کاهش دهد.

مطالعات اخیر نشان داده است که مبتلایان به آرتروز که وزنه بلند کردند حقیقتاً درد مفصل شان کاهش یافت . با تقویت عضلات ، آنها قادر بودند در طی فعالیت های تاثیر گذار مانند پیاده روی از مفاصل شان محافظت کنند. و فراموش نکنید که ... اکثر برنامه های فیزیوتراپی تمرین قدرتی را هم شامل می کنند تا به بازتوانی از آسیب ها کمک کند که نشان می دهد بلند کردن وزنه ها می تواند در بهبودی و داشتن کیفیت زندگی تحول ایجاد کند.

5) تعادل ، ثبات و انعطاف پذیری را بالا می برد.

وقتی توده عضلانی را با تمرینات قدرتی محافظت نمی کنیم به هنگام پیری چه اتفاقی می افتد؟ توده عضلانی را از دست می دهیم و این اغلب آن چیزی است که منجر به افزایش وزن و از دست دادن تعادل و انعطافپذیری می شود. بلند کردن وزنه می تواند کمک کند تا مفاصل تان در دامنه حرکتی کامل کار کنند ، آنها را قوی و انعطاف پذیر نگاه دارد و روی پای خود ثابت نگه دارد.

6) کمک می کند در ورزش ها بهتر عمل کنید.

این روزها اکثر ورزشکاران برخی انواع برنامه های تمرینات قدرتی را جهت قوی نگهداشتن و اجتناب از صدمات دنبال می کنند . تمرین مختص ورزش تان می تواند کمک کند تا قدرت ، توان و سرعت تان بهبود یابد و ورزشکار بهتری شوید. حتی بچه ها و نوجوانان هم وقتی نوبت به انجام ورزش می رسد اغلب از برخی انواع تمرینات قدرتی بهره مند می شوند.

7) داشتن احساسی بهتر نسبت به خود.

بنابه برخی مطالعات ، هم مردان و هم زنان وقتی وزنه بلند می کنند احساس بهتری نسبت به خودشان پیدا می کنند. یا قوی تر شدن و با متوجه شدن تغییرات در طول زمان مثل توانایی بلند کردن وزنه بیشتر و انجام تمرینات بیشتر ، هم در مردان و هم در زنان ایجاد اعتماد می کند ، و به ویژه در مورد زنان ظاهر بدن را بهبود می بخشد. بلند کردن وزنه ها همراه با انواع دیگر ورزش ها ، هم به اعتماد سازی کمک می کند و حتی می تواند به کنترل علائم افسردگی و اضطراب کمک کند... راهی عالی برای کنترل استرس به روشی سالم.

8) می تواند به کاهش فشار خون کمک کند.

برخی مطالعات نشان داده است که تمرینات قدرتی منظم می تواند در طول زمان به کاهش فشارخون کمک کند، پس این کار می تواند روش دیگری ( جدای از ورزش قلبی ) برای کمک به درمان فشار خون بالا در برخی افراد باشد. اگر واقعاً فشار خون بالا دارید ، نباید یادآوری کنیم که قبل از انجام هر نوع فعالیت جدید باید با دکترتان صحبت کنید. اما ، اگر اجازه را گرفتید ، جهت کمک به کاهش فشار خون تان با برنامه ای پایه همراه با دیگر توصیه های دکتر شروع کنید.

9) چالش و علاقمندی را به برنامه عادی تان اضافه می کند.

اگر برای مدت های طولانی مشغول انجام تمرینات قلبی یکنواختی بوده اید ، این کار می تواند اندکی خسته کننده باشد. تمرینات قدرتی روشی عالی برای ایجاد تنوع و افزودن چالشی کاملا متفاوت به بدن تان است. چیز خوب در مورد تمرینات قدرتی این است که روش های بسیار زیادی را برای تنظیم تمرینات تان ارائه می کند... همیشه چیز جدیدی برای امتحان کردن هست و همیشه تمرینات جدید ، انواع مختلف ( تمرینات ) مقاومتی ، برنامه های جدید و انواع مختلفی از روش ها برای به کار گرفتن بدن تان دارید.

10) زندگی تان را بهتر می کند.

موضوعی که اغلب افراد را پس از آغاز بلند کردن وزنه متعجب می کند این است که این تمرینات کم کم وارد دیگر بخش های زندگی شان می شود. من اغلب تلفن ها و ایمیل هایی از مشتری هایم دارم که به من می گویند می توانند بدون کمر درد باغبانی کنند یا بدون زانو درد از پله ها بالا بروند. این همان بهبود های کوچک است که بزرگترین پاداش هاست و دیدن و احساس کردن این نوع بهبود ها پس از آغاز انجام تمرینات قدرتی زیاد طول نمی کشد.

منبع : www.about.com

مترجم : فریدون شیرمحمدلی

 

مطالب مرتبط:

*فشار خون بالا و ورزش ( exercise and hypertension )
*
فشار خون‌ بالا ( Hypertension )

*
ورزش و سیستم قلبی عروقی در بارداری

*
اصول تمرینات تقویت عضلانی ( Weight training )

*
روش دلوروم و اتکینز برای تقویت عضلات بدن

*
روش آکسفورد در تقویت قدرت عضلات

*
روش مک کويین برای افزایش قدرت عضلانی

*
روش های تحریکی برای افزایش قدرت عضلانی

*
عوامل تعيين كننده سطوح قدرت ،‌ توان و استقامت عضلانی

*
ورزش و مدیریت استرس

*
ورزش درمانی در بهبود دردهای کتف

*
ورزش و درمان آرتروز مفاصل

*
مشکلات مصرف مکمل در ورزشکاران

چاپ مطلب ارسال برای دوستان

 

 

 

 

  نقشه سایت | عضویت | درباره ما | تعرفه تبلیغات | ارسال نظرات | خانه  

حقوق این سایت متعلق به موسسه طب ورزش پارس می باشد.

هرگونه برداشتی از مطالب با ذکر منبع (www.sportmedicine.ir) بلامانع است.  

طراحی شده توسط شرکت سامانه های هوشمند مصباح شارژ